۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
لیگ جهانی والیبال 2016 – صربستان

ایران یک- برزیل 3/ شاگردان لوزانو باز هم حریف برزیل نشدند

تیم ملی والیبال ایران در دومین رویارویی خود مقابل برزیل در لیگ جهانی 2016 باز هم مقابل این تیم تن به شکست داد.
کد خبر : ۳۰۷۱۰۱
صراط: تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل از ساعت 18 و 30 به وقت ایران به مصاف هم رفتند تا دومین دیدار خود در هفته دو رقابت های لیگ جهانی 2016 را مقابل هم برگزار کنند. آلبریت از آمریکا به عنوان داور اول و سانتی از ایتالی به عنوان داور دوم قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

**ست اول: ایران 18 – برزیل 25

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران دیدار با برزیل را با ترکیب سعید معروف، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، شهرام محمودی و سید محمد موسوی آغاز کرد. برونو رزنده، والاس دسوزا، لوکاس ساتکمپ، ایزاک سانتوس، ریکاردو لوکارلی، آلمیدا ماریسیو و لیبرو سرجیو دوسانتوس هم 6 بازیکنی بودند که رزنده برای آغاز این یدار به میدان فرستاد. 

 در ابتدای ست نخست این دیدار هر دو تیم یک به یک کسب امتیاز می‌کردند. برزیل دو امتیاز از  ایران پیش افتاد و در امتیاز 8 بر 6 به سود برزیلی ها دو تیم به وقت استراحت فنی اول این ست رفتند. پس از آن این برزیلی ها بودند که تسلط بیشتری داشتند و از ایران پیش افتادند. 

دومین وقت استراحت فنی این ست در حالی رخ داد که برتری برزیل نسبت به ایران 6 امتیازی شده بود و دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به وقت استراحت دوم رفتند. 

مدافعان تیم ملی والیبال ایران در این ست پراشتباه بودند و عدم هماهنگی آن ها منجر می‌شد که بازیکنان برزیل با فرصت طلبی برای خود کسب امتیاز کنند. ایران 19 بر 14 از تیم برزیل عقب افتاده بود و برای جبران این نتیجه 5 امتیاز لازم داشت.برزیلی‌ها بیشترین میزان خطا در ست اول را از ناخیه سرویس داشتند. 

لوزانو دست به تعویض زد و غلیرضا بهبودی با تجربه را جانشین کاپیتان سعید معروف کرد. این تعویض روند تیم ایران را تغییر چتدانی نداد و برزیلی ها با حفظ برتری خود تا پایان ست موفق شدند با نتیجه 25 بر 18 ست اول این دیدار را به سود خود تمام کنند.

**ست دوم: ایران 26 – برزیل 24

در ست دوم تیم ملی ایران نسبت به ست قبل کم اشتباه تر ظاهر شد. آن ها از همان ابتدای ست نمایش هماهنگی داشتند و موفق شدند با برتری 8 بر 6 راهی وقت استراحت فنی اول این ست شوند.

 دریافت انتهای زمین بازیکنان ایران نسبت به ست اول بهتر شده بود. خطای تور بازیکنان برزیل نتیجه را 11 بر 8 کرد و اختلاف امتیاز ایران و برزیل را به عدد 3 رساند. برزیلی ها در تلاش بودند که اختلاف امتیاز را کم کنند تا حدودی هم موفق بودند و نتیجه را 13 بر 13 به تساوی کشاندند اما سه امتیاز پیاپی برای شاگردان لوزانو نتیجه را 16 بر 13 کرد. تا برتری بار دیگر به تیم ایران بازگردد.

دفاع عالی محمد جواد معنوی نژاد مقابل آبشار دسوزا امتیاز هفدهم را هم در جدول امتیازات ایران به ثبت رساند. امتیازی که رزنده را مجاب به گرفتن وقت استراحت کرد. جای خالی برزیلی ها امتیاز این دیدار ار 17 بر 14 کرد. 

لوزانو همچون روال ست های قبلی دست به دو تعویضه زد و علیرضا بهبودی و مجتبی میرزاجانپور را راهی میدان کرد. ایران با نتیجه 18 بر 15 از برزیل پیش بود. امتیاز شانزدهم برای تیم برزیل موجب شد رائول لوزانو تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد. امتیازی که پس از بازبینی از برزیل گرفته و به تیم ملی ایران داده شد.

ملی پوشان والیبال ایران 20 بر 15 از حریف پیش بودند که  رزنده بار دیگر تقاضای وقت استراحت کرد. سرویس معنوی نژاد به بیرون رفت و نتیجه 20 بر 16 شد. برتری همچنان با یاران ایران همراه بود. پاس زیبای علیرضا بهبودی و اسپک تماشای سید محمد موسوی نتیجه را 21 بر 17 کرد.

برزیلی ها روی حملات برنامه ریزی شده و تعویضی که در تیمشان انجام شد توانستند اختلاف امتیاز با ایران را به عدد یک برسانند. نتیجه 21 بر 20 به سود ایران بود. لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد تا هم روند کسب امتیاز برزیلی‌ها را متوقف کند هم به شاگردانش نکات لازم را گوشزد کند. 

در ادامه برزیلی ها نتیجه را به تساوی کشاندند و کار در اواخر این ست برای هر دو تیم سخت شد. دو تیم در امتیاز 24 به تساوی رسیدند. در نهایت این تیم ایران بود که با نتیجه 26 بر 24 برنده این ست شد.


**ست سوم: ایران - برزیل

برزیلی‌ها در حالی راهی ست سوم شدند که شروعی بهتر نسبت به ایران داشتند. حملات سرعتی و پاس های متفاوت در دستور کار شاگردان رزنده قرار داشت. تنوع پاس بازیکن برزیلی منجر شده بود مدافعان ایران با مشکل مواجه شوند. دو تیم در امتیاز 8 بر 5 به سود برزیل به اولین وقت استراحت فنی ست سوم رفتند.

عدل غلامی با یک پرش عالی و اسپکی تناشایی امتیاز ششم ایران را بدست آورد. در نهایت دو تیم در امتیاز 9 به تساوی رسیدند. در ادامه دو امتیاز پیاپی از برزیلی ها نتیجه را 12 بر 10 کرد و باز هم برزیل را پیش انداخت. نمایش خوب شاگردان رزنده در ددریافت منجر به حملات دقیق از سوی این تیم و کسب امتیاز برای برزیل همراه بود.

برزیل 18 بر 13 از ایران جلو افتاده بود و با کسب امتیاز نوزدهم اختلاف را به عدد 6 رساند. ایجاد اختلاف امتیاز لوزانو را وادار کرد که تقاضای وقت استراحت کرده و با بازیکنانش صحبت کند. روکارلی امتیاز بیستم تیم برزیل را بدست آورد. در ادامه دو امتیاز پیاپی برای تیم ملی ایران بدست آمد و نتیجه بازی 20 بر 16 شد. در نهایت تیم ملی برزیل موفق شد در این ست با نتیجه 25 بر 16 به پیروزی رسیده و نتیجه را 2 بر یک کند.


**ست چهارم : ایران 17 - برزیل 25

در ست چهارم هم مانند ست سوم برزیلی ها از همان ابتدا برتری خود را به حریف دیکته کردند و با برتری راهی اولین وقت استراحت فنی ست چهارم شدند. برزیلی‌ها با اختلاف 7 امتیاز از ایران پیش افتاده بودند و نمایش خوب بازیکنان ایران در حمله با دفاع عالی برزیل همراه می‌شد و بازیکنان ایران را ناکام می‌گذاشت.

دومین وقت استراحت این ست هم با برتری 16 بر 9 برزیل رقم خورد. رائول لوزانو حمزه زرینی را به میدان آورد. بازیکنان ایران بی انرژی بازی می‌کردند و تعویض ها و وقت استراحت های لوزانو بی فایده بود. برزیلی‌ها به راحتی در حال شکست دادن ایران بودند. سرویس بازیکنان برزیل به تور خورد و نتیجه را 21 بر 13 کرد. 

رد پایان در حالی که برتری تیم ملی برزیل کاملا مشهود بود این تیم موفق شد با نتیجه 25 بر 17 ایران را شکست دهد و در مجموع با نتیجه 3 بر یک به پیروزی در این دیدار برسد. 

تیم ملی والیبال ایران با قبول این شکست سومین شکست خود در لیگ جهانی 2016 را متحمل شد. ملی پوشان کشورمان سومین و آخرین دیدار هفته دوم را مقابل صربستان میزبان برگزار خواهد کرد. دیداری که از ساعت 21 و 30 به وقت ایران برگزار خواهد شد.


**عملکرد دو تیم ایران و برزیل از نگاه آمار به شرح زیر است:
ایران یک- برزیل 3/ شاگردان لوزانو باز هم حریف برزیل نشدند