۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
"کروگر" سپر بلای آقای تغییر

ناجی اوباما به کاخ سفید وارد شد

رئیس جمهور آمریکا برای قدرتمندتر ساختن تیم اقتصادی خود و همچنین اجرای برنامه هایش برای بهبود اوضاع خود پیش از انتخابات سال آتی، یک اقتصاددان با تجربه را به تیم مشاورانش اضافه کرد.
کد خبر : ۳۰۷۲۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "باراک اوباما" شب گذشته "آلان کروگر" را به عنوان مشاور جدید اقتصادی خود معرفی کرد.

کروگر که از افراد صاحب نام اقتصادی محسوب می شود با هدف پیشبرد سیاست های اقتصادی آمریکا برای کاهش بیکاری، بهبود شرایط زندگی و جبران بدهی های دولت وارد تیم مشاوران اوباما شده است.

اوباما سمت رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید را به کروگر داده و وی را اینچنین معرفی کرد : یک اقتصاددادن که در زمینه بازار کار و رفع بیکاری تجربه دارد.

علاوه بر مشکل بیکاری، دولت آمریکا با بحران بدهی روبروست. بحران بدهی دولت اوباما جدی است بطوری که میزان بدهی های آمریکا از ۱۰.۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۹ که اوباما به قدرت رسید هم اکنون به بیش از ۱۴.۳ تریلیون دلار افزایش یافته است. کاخ سفید برای جبران این بدهی ها راه های مختلفی همچون کاهش بودجه های نهادهای مختلف همچون پنتاگون را تجربه کرده اما این راه حل ها علاج مشکل موجود نیستند.


اوباما در حال معرفی کروگر به عنوان رئیس مشاوران اقتصادی خود

کروگر دانش آموخته دانشگاه پرینستون بوده و پیش از این در وزرات خزانه داری آمریکا مشغول به کار بود. انتخاب وی در حالی انجام می شود که در ماه های گذشته تعدادی از مشاوران اوباما از تیم او خداحافظی کرده اند.

به گزارش مهر، اقتصاد آمریکا بدترین روزگار خود را در سالهای اخیر تجربه می کند بطوری که اغلب کشورها نسبت به این وضعیت اعلام نگرانی کرده اند برای مثال چندی قبل "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه در اظهاراتی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در آمریکا و خطرات آن برای جهان، ایالات متحده را انگل اقتصاد جهان نامید. پوتین در این سخنان گفت: آمریکا هم اکنون همانند یک انگل در حال تغذیه از اقتصاد جهان است.
پوتین گفت: آنها در پس توانائیهای خود زندگی می کنند و بخشی از مشکلات خود را به اقتصاد جهان منتقل کرده اند.