۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴

نقض قوانین آمریکا و جاسوسی از مسلمانان

کد خبر : ۳۰۷۴۸

شهردار نیویورک اخیرا در مراسمی با حضور انجمن مسلمانان در این شهر گفت که مسلمانان بخش لاینفک این شهر بزرگ می باشند اما پس از این اظهارات گزارشی افشا شده است مبنی بر اینکه پلیس نیویورک با همکاری سازمان سیا با جاسوسی از مسلمانان حتی برخی از قوانین آمریکا را نیز نقض کرده‌اند.

به گزارش الف به نقل از شبکه الجزیره، براساس این گزارش فاش شده، پلیس نیویورک در یک برنامه مخفیانه و بدون نظارت و حتی اعتبار قانونی با همکاری عوامل سازمان سیا مدتهاست از تمامی فعالیتهای مسلمانان این شهر جاسوسی می‌کنند این در حالی است که این اقدام مغایر با قانون آزادی و یک جامعه آزاد در آمريكا بوده است. در این طرح مخفیانه کوچکترین فعالیتهای مسلمان در نیویورک مورد نظارت قرار گرفته است. همچنین پلیس نیویورک و عوامل سازمان سیا شغل‌هایی که مسلمان بیشتر به آن مشغول بوده‌اند را زیر نظر داشته‌اند. حتی برخی از مسلمانان را در نظر گرفته بودند تا آنها را برای جاسوسی کردن از دیگر مسلمانان به خدمت بگیرند.

محدودیت‌هایی که قانون در آمریکا تعیین کرده به همین دلیل است. به عنوان افراد یک جامعه، شهروندان آمریکایی نمی خواهند دولت این کشور نه تنها بر فعالیتهای کل جوامع بلکه بر تک تک افراد جاسوسی کند. گویی عوامل سازمان سیا آموزش دیده‌اند که قوانین و حقوق حتی شهروندان  آمریکایی را نقض کنند. قوانین آمریکا تنها به سازمان سیا اجازه می دهد که عوامل‌اش در خارج از این کشور جاسوسی کنند اما عوامل امنیتی آمریکا در راستای نقض قوانین این کشور از شهروندان مسلمان در نیویورک جاسوسی‌های گسترده‌ای کرده‌اند.

البته این موضوع برای مسلمانان، اعراب و آسیایی‌ها در آمریکا تازگی ندارد چون آنها می‌دانند که عوامل امنیتی آمریکا با غیرآمریکایی به دید افراد متفاوت نگاه می‌کنند و گویی آنها را شهروندان دست دوم فرض می کنند. تمامی فعالیتهای گروههای اقلیت در آمریکا از مکالمات تلفنی تا فعالیتهای دیگر سالهاست که رهگیری شده است.

این اقدامات عوامل امنیتی آمریکا در شهر نیویورک باعث بروز بی‌اعتمادی گسترده میان مسلمانان این شهر و نیروهای پلیس شده است. برای نمونه با افشای این موضوع مسلمانان در نیویورک دیگر نمی توانند به راحتی زندگی کنند چون بیم آن دارند که تمامی کارهایشان توسط پلیس نیویورک و سازمان سیا رهگیری شود. این بدان معناست آنها در زندانی بزرگ زندگی می‌کنند که افرادی همیشه مراقب آنها هستند.

مطمئناً مقامات امریکایی تامین امنیت را به عنوان دليلي برای انجام این جاسوسی‌ها مطرح می‌کنند. مسلمانان نیویورک فضای آرام برای زندگی می خواهند نه فضایی که در آن همیشه از تحت نظر قرار گرفتن و جاسوسی ترس داشته باشند. در هیچ جامعه‌ای نباید حقوق شهروندان نقض شود. متاسفانه عوامل امنیتی آمریکا فکر می‌کنند می‌توانند به حریم خصوصی شهروندان این کشور وارد شوند. آنها این اجازه را ندارند و مغایر با قوانین اولیه آمریکا عمل می‌کنند. متاسفانه عوامل دولتی در آمریکا عامل نقض قوانین این کشور در مقابل چشمان مردم این کشور هستند.