۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

یک تار موی خواننده 19 هزار دلار!

طره‌ مویی از خواننده انگلیسی در لس‌آنجلس به حراج گذاشته شد و به قیمت ۱۸۷۵۰ دلار فروش رفت.
کد خبر : ۳۰۷۶۵۹
صراط: طره‌ای از موهای دیوید بویی، خواننده بریتانیایی که به تازگی درگذشت، روز شنبه ۲۵ ژوئن در لس‌آنجلس به حراج گذاشته شد و به قیمت ۱۸۷۵۰ دلار فروش رفت.

به گزارش جام نیوز به نقل از دویچه وله؛ به گفته برگزارکنندگان این حراج، این طره مو متعلق به یکی از کارمندان سابق موزه مادام توسو در لندن بوده است. بویی ژانویه امسال بر اثر سرطان درگذشت.

گفتنی است این خواننده وصیت کرده بود پس از مرگ پیکرش سوزانده شود و خاکسترش به شیوه‌ بودایی‌ها در بالی پراکنده گردد.

او به خاطر ابراز دو جنس گرا بودن در سال ۱۹۷۶ دچار دردسرهای زیادی شد که طی سال‌های بعد بارها این مسئله را تکذیب و مجدداً تأیید کرد.

بیماری سرطان طی سال های اخیر عامل مرگ بسیاری از افراد مشهور در دنیای سرگرمی بوده و بیشترین علت این ابتلا اعتیاد به مشروبات الکلی و موادمخدر برشمرده شده است.

مارتین تالبوت هموطن او و مدیر اجرایی شرکت جدول های رسمی موسیقی در بریتانیا درباره او می گوید: دیوید بوئی غول صنعت موسیقی و همچنین به طور عام صنعت سرگرمی بود. اما در نیمه دوم دهه هفتاد، به دلیل استفاده بیش از حد مواد مخدر که اکنون به خوبی قابل استناد است از هاله تقدس! خود خارج شد.

متاسفانه پولی که هزینه خرید چیزهای بی ارزشی مانند اینها می شود اگر در جای خود هزینه می شد، اکنون می شد دنیایی عاری از فقر را شاهد بود.

به لطف رسانه هایی که از کاه حادثه و اتفاق در کشورهای غیرغربی کوه می سازند این حراجی ها به سبک زندگی تبدیل می شود و کار تا جایی پیش می رود که دندان کرم خورده جک لندن و تار موی یک خواننده موسیقی های منفی با قیمتی نجومی به فروش می رود.

البته باید اضافه کرد این رسانه ها به دلیل آنکه در دوران اوج این افراد از آنها غولی بی شاخ و دم می سازند دیگر هیچگاه جرات انتقاد از آنها را به خود نمی دهند.