۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

«شیخ نمر» در مراسم احیای شب‌قدر +تصاویر

تصاویری از روحانی برجسته عربستانی که به دست رژیم سعودی اعدام شد در مراسم احیای شبهای قدر منتشر شد.
کد خبر : ۳۰۸۰۴۹
صراط:تصاویری از روحانی برجسته عربستانی که به دست رژیم سعودی اعدام شد در مراسم احیای شبهای قدر منتشر شد.

به گزارش ابنا، همزمان با فرارسیدن لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی که به دست رژیم سعودی به شهادت رسید را در مراسم احیای شب‌های قدر منتشر کردند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این تصاویر از شیعیان خواستند شیخ نمر را در این شب‌ها از دعای خود فراموش نکنند.

وزارت کشور عربستان سعودی صبح روز شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ از اعدام «شیخ نمر باقر النمر» شخصیت برجسته دینی به همراه ۴۶ نفر دیگر ــ از جمله سه شیعه بحرینی و عربستانی ـ در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

عربستان سعودی حکم این روحانی شیعه را به اتهام حمایت از تروریسم و با وجود اعتراضات گسترده‌ای که نسبت به این موضوع شده بود اجرا کرد. بر اساس بیانیه‌ای که وزارت کشور عربستان صادر کرده آیت الله نمر را مبلغ فتنه و تفرقه نامیده و این روحانی بلندپایه را به تلاش برای برهم زدن امنیت عربستان و فتنه افکنی محکوم کرده است.

نکته مهم نسبت دادن اتهام تروریسم به شیخ نمر می‌باشد این در حالی است که همگان به این قضیه معترف هستند که تنها دلیل زندانی شدن و سپس اعدام این روحانی شیعی، صراحت لهجه و انتقادات وی از سیاست‌های آل سعود بوده است.

شیخ نمر همواره در سخنرانی‌هایش، آل سعود را به اعمال سیاست‌های تبعیض آمیز طایفه‌ای سازمان یافته و منظم به ویژه در مناطق شرقی عربستان و به خصوص در دو منطقه الاحساء و القطیف متهم می‌کرد. همچنین او همانند دیگر شیعیان این کشور شیوه مقاومت مدنی و مسالمت آمیز را برای مبارزات خود در پیش گرفته بود و حتی برادر وی بعد از اجرای حکم اعدام آیت الله نمر از هواداران وی خواسته است که به شیوه مسالمت آمیز اعتراض خود را از این اقدام ضد انسانی دولت عربستان ابراز دارند.

این در حالی است که رژیم عربستان سعودی که مردم آن از کمترین حق و حقوق انسانی خود محروم هستند و به زعم بسیاری با نقض گسترده حقوق بشر به فرمانروایی می‌پردازد بدلیل قرار گرفتن در مدار کشورهای غربی، همیشه از انتقادات و فشار غربی‌ها در این زمینه مصون بوده است.