۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

آخرین اخبار از گروگان‌گیری داعش در بنگلادش

گروه تروریستی داعش شامگاه جمعه اقدام به گروگان‌گیری خونبار در رستورانی در «داکا» کرد. اخبار متفاوتی درباره شمار کشته‌ شده‌های این حادثه روایت شده است.
کد خبر : ۳۰۸۲۶۵
صراط: گروه تروریستی داعش شامگاه جمعه اقدام به گروگان‌گیری خونبار در رستورانی در «داکا» کرد. اخبار متفاوتی درباره شمار کشته‌ شده‌های این حادثه روایت شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش، در بیانیه‌ای مسئولیت گروگان‌گیری در شهرک دیپلماتیک در داکا، پایتخت بنگلادش را به‌عهده گرفت.

خبرگزاری «اعماق»، که سخنگوی داعش محسوب می‌شود، با اعلام این خبر، تأکید کرد بیش از 20 نفر از اتباع کشورهای مختلف در حمله به رستوران «آرتیزان» در داکا کشته شدند.

در این بیانیه آمده است «عناصر وابسته به داعش به رستورانی در شهر داکا در بنگلادش که اجنبی‌ها در آن بودند، حمله کردند. بیش از 20 نفر از ملیت‌های گوناگون در حمله این افراد به رستوران آرتیزان در داکا کشته شدند».

براین اساس، شامگاه جمعه گروهی متشکل از 9 فرد مجهز به تفنگ و بمب‌های قابل پرتاب به رستورانی در یک منطقه دیپلماتیک در داکا حمله کردند و پس از تبادل آتش با نیروهای امنیتی، تعدادی از حاضران در رستوران را به گروگان گرفتند.

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، پلیس بنگلادش برای آزادی 20 نفری که توسط افراد مسلح در رستورانی گروگان گرفته شده‌اند به این محل حمله کرده است و در حال حاضر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای پلیس و مهاجمان جریان دارد.

در حالی که، «سید الرحمن» در پلیس محلی اعلام کرد: «شماری نامعلوم از افراد همچنان داخل (رستوران) هستند».

شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» نیز گزارش داد، سفارت آمریکا در بنگلادش اعلام کرد  گمان می‌رود بین 20 تا 60 نفر در رستورانی در داکا به گروگان گرفته شده‌اند.

در حالی که داعش شمار کشته‌ها در این گروگان‌گیری را تاکنون 20 نفر اعلام کرده است ولی منابع امنیتی بنگلادش می‌گویند، درآغاز حمله افراد مسلح به رستوران، 2 مأمور پلیس در جریان درگیری و تبادل آتش با گروگان‌گیر‌ها کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.