۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷

مسلمان شدن خبرنگار چینی در حرم رضوی

یک خبرنگار چینی براساس علاقه قبلى خود، در جریان سفر به مشهد و حضور در بارگاه منور رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد.
کد خبر : ۳۰۸۵۹۹
صراط: در این مراسم که به همت مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، "ونگ یون" با گفتن شهادتین، اسلام را به عنوان دین اصلی خود پذیرفت و پس از اسلام آوردن نام علی را برای خود برگزید.

به گزارش ایسنا، این خبرنگار چینی قرآن را منبع مناسبی برای یافتن پاسخ پرسش‌های خویش ذکر کرد و گفت: ماه‌ها پیرامون ادیان مختلف به ویژه اسلام و تشیع مطالعه کرده‌ام اما هیچ دینی را کامل‌تر و جامع‌تر از این دین نیافتم و نتوانستم خلا معنوی که در من وجود داشت را جبران کنم.

این تازه مسلمان چینی اظهار کرد: بر همین اساس، اسلام را دینى با ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردى یافتم که برابرى، برادرى، مساوات، عدالت و حق و حقیقت از جمله مشخصه‌هاى اصلى آن است.

وی عنایت خداوند و حضرت رضا(ع) را در پیدایش این اعتقاد بسیار موثر دانست و ادامه داد: من معتقدم که اسلام، دینی با ارزش، غنی و الهی است و بر ما واجب است تا از آن درس بگیریم و اسرار پنهان آن را کشف کنیم. خوشحال هستم که با این انتخاب راه صحیح را برگزیدم و هیچگاه از این انتخاب نیز پشیمان نخواهم شد.

علی گفت: همواره شهرهاى مذهبى داراى ویژگی‌هاى منحصر به فردی هستند، به ویژه در حرم مطهر امام رضا(ع) که انسان از تمام مادیات رها شد، دنیا را به فراموشی می‌سپارد و شور و شوق عجیبى در انسان حاکم می‌شود.

وی ایران را نمونه جامعه اسلامی دانست و افزود: متاسفانه فضای رسانه‌ای حاکم در جهان، اخبار خوبی را پیرامون این کشور منتشر نمی‌کند و آنچه معرفی می‌شود با آنچه وجود دارد بسیار متفاوت است.