۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

انصارالله 32 اسیر عربستانی را آزاد کرد

کد خبر : ۳۰۸۷۴۶
صراط: انصارالله یمن 32 اسیر از مزدوران عربستان سعودی را یکجانبه آزاد کرد.

به گزارش ایرنا، جنبش انصارالله یمن در راستای عملیات آزاد سازی اسرا در ماه مبارک رمضان به صورت یکجانبه 32 اسیر دیگر از مزدوران عربستانی را آزاد کرد که بدین ترتیب شمار اسرای آزاد شده توسط جنبش انصارالله از ابتدای ماه رمضان تاکنون به 716 تن رسید.

به گزارش شبکه خبری المسیره ،انصار الله صبح امروز دوشنبه 32 اسیر زندانی دیگر از مزدوران عربستانی در صنعا پایتخت یمن را آزاد کرد که تاکنون شمار اسیران آزاد شده در ماه مبارک رمضان به 716 تن رسید.
المسیره افزود: عملیات آزاد سازی اسرا که در جبهه های جنگ به اسارت درآمده بودند به درخواست عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله صورت گرفت.

انصار الله اعلام کرد عملیات آزاد سازی اسیران در صنعا ربطی به گفت وگوهای یمن در کویت تحت نظارت سازمان ملل ندارد.
آزادی اسیران مزدور عربستانی برای اثبات حسن نیت انصارالله جهت آزاد سازی همه اسیران و بازداشت شدگان به عنوان مهمترین مسائل بشری انجام می گیرد.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا، از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.