۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

آتش سوزی جنگل‌های ثلاث مهار شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی در جنگل‌های منطقه «دولی دره» درشهرستان ثلاث باباجانی مهار شد.
کد خبر : ۳۰۹۲۳۲
صراط: اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل بارندگی‌های فراوان سال گذشته شاهد پوشش گیاهی خوبی هستیم اما باید گفت که وقتی آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایجاد می‌شود مهار آن با نیروی انسانی که که در اختیتر داریم سخت است.

به گزارش مهر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از ابزارآلات و بالگرد برای اطفای حریق گفت: در آتش سوزی‌های اخیر از بالگرد هم استفاده کردیم اما عملاً کارایی نداشت و با کمک نیروی انسانی موفق به مهار آتش شدیم.

وی به مهار آتش سوزی اخیر سرپل‌ذهاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه علت دو آتش سوزی اخیر سرپل و جنگل‌های ثلاث سهل انگاری بوده در ثلاث ثلاث سقزچین‌ها برای رفع حاجت آتش برافروختند و نسبت به اطفای آن اقدام لازم نشد.

شیخ ویسی بیان کرد: توصیه مابه مراکز نظامی این است که نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشند زیرا بر اساس قانون نیروهای لشکری موظف‌اند در اطفای حریق همکاری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به پوشش خاص گیاهی مردم واقعاً رعایت می‌کنند اما بی‌احتیاطی برخی افراد این حوادث را ایجاد می‌کند لذا با توجه به اینکه برداشت محصولات کشاورزی انجام شده  حتما دقت لازم مبذول داشته شود و از انداختن ته سیگار در کنار جاده‌ها خودداری شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه همچنین گفت: اگر هم مردم متوجه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها شدند سریعاً مورد را به ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا برای اطفای سریع آتش اقدام شود و آتش به ارتفاعات نرسد.

وی با بیان توصیه‌هایی به شهروندان گفت: مردم در مکانی که علف خشک باشد آتش روشن نکنند و اگر هم اقدام به برافروختن آتش کردند حتما خاموش نمایند و نسبت به خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.

شیخ ویسی با اظهار بی‌اطلاعی از میزان خسارت ناشی از آتش سوزی جنگل‌های ثلاث گفت: این آتش سوزی در منطقه دولی دره شهرستان ثلاث باباجانی اتفاق افتاد.

گفتنی است؛ آتش سوزی در جنگل‌های منطقه دولی دره شهرستان ثلاث باباجانی از روز دوشنبه ۱۴ تیر شروع شد و پس از ۵۷ ساعت تلاش سرانجام شامگاه چهارشنبه مهار شد.