۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

۷۰ میلیارد تومان؛ هزینه آب کرفس یک وزارتخانه!

سخنگوی سایق کمیسیون قضایی مجلس گفت: من مشاهده کردم که در یکی از وزارتخانه‌ها 70 میلیارد تومان هزینه سرو کرفس به عنوان نوشیدنی عنوان شده بود، کجای قانون اجازه داده که 70 میلیارد برای سرو آب کرفس هزینه شود؟
کد خبر : ۳۰۹۶۲۳

صراط: محمدعلی اسفنانی در گفت‌‌وگو با فارس، در خصوص سازوکار قانونی برای بازپس‌گیری حقوق‌های نجومی گفت: باید در این خصوص بین شرکت‌ها و نهادهای دولتی با غیردولتی تفکیک قائل شد.

وی افزود: در مؤسسات غیردولتی قانون تجارت مبین این است که به چه نحوی پاداش‌ها و حقوق‌ها پرداخت شود به همین جهت در این زمینه خیلی نمی‌شود توقع داشت که اگر مبالغ هنگفتی پرداخت شده بازپس‌گیری شود چرا که اعضا، به آن اساسنامه تن داده‌اند و اگر قرار باشد مبلغی بازپس‌گیری شود باید اساسنامه هم تغییر کند.

سخنگوی سابق کمیسیون قضایی مجلس، تصریح کرد: اما در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان بازپس‌گیری پرداخت‌های غیرقانونی وجود دارد، آنجایی هم که می‌گویند پرداخت‌ها قانونی بوده اگر دیوان محاسبات وارد شود می‌بیند که قانون رعایت نشده و تنها ظاهر قانون را رعایت کرده‌اند.

اسفنانی ادامه داد: در واقع از روش‌های غیرقانونی با پوشش قانون استفاده شده که این کار به طور قطع خلاف قانون و دخل و تصرف در اموال دولتی محسوب می‌شود که نه تنها قابل بازپس‌گیری است بلکه در برخی موارد جرم صورت گرفته که باید با آن برخورد شود.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری اموالی که به ناحق و غیرقانونی دریافت شده باشد تحصیل مال نامشروع محسوب می‌شود.

سخنگوی سابق کمیسیون قضایی مجلس،‌گفت: در بحث حقوق‌های نجومی خیلی‌ها فیش حقوقی‌شان را منتشر کردند و تلاش داشتند ثابت کنند که تخلفی صورت نگرفته در حالی که بسیاری از پرداخت‌های غیرقانونی در فیش‌های حقوقی نمی‌آید بلکه در حساب‌های جداگانه واریز می‌شود.

اسفنانی ادامه داد: گاهی سندسازی صورت می‌گیرد من مشاهده کردم که در یکی از وزارتخانه‌ها 70 میلیارد تومان هزینه سرو کرفس به عنوان نوشیدنی عنوان شده بود. کجای قانون اجازه داده که 70 میلیارد برای سرو آب کرفس هزینه شود؟ البته که چنین چیزی واقعیت ندارد و این مبلغ با این عنوان قید شده اما جای دیگری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد پرداخت‌های نجومی تحصیل مال نامشروع صورت گرفته، گفت: قطعاً سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دادستان کل به عنوان مدعی‌العموم باید در این زمینه ورود کند، حتی دادستان‌های شهرستان‌ها هم می‌توانند در این زمینه اقدام کنند و نیازی به شکایت شاکی نیست.


نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۱۲
۶
جها........ که مسئول برخورد با حقوقهای نجومی است خودش فقط870 میلیون در یک مرحله پاداش از شرکت سیمان گرفته آیا این مصداق بارز حرامخواری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای محترم بیانیه شرکت سیمان را بخونید اون رقم به عنوان سود به صندوق سیمان واریز شده واقای جهانگیری اون موقع نماینده صندوق سیمان بوده وتمامی وجه به حساب صندوق بوده،کافیه یه سرچ بزنید خبر دروغ هم ندهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اين ناشناس عامل نفوذي اقاي .... كه از جيك و ژيك ....... خبر داره كافيه ردش و بزنيد
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۴
۴
حبر و اشتباه کارکردین ... حالا می خوای پوست بکنی بکن اما دیگه نه اینجوری.....
اصل خبر اینه :" مدیری که حقوق نجومی میگرفته بیشتر وقتش صرف رژیم غذائیش می شده از جمله اینکه اب کرفس می خورده".اخه نگفتین کرفس کیلیوئی چند؟یه لیوان اب کرفس بزگ 300 سیسی 5000 تومنه،70 میلیارد میشه 14 میلیون لیوان اب کرفس و به عبارتی 5 میلیون لیتر آب کرفس .میدونی نیاز به چقدر کرفسه ،اگر 1 کیلو کرفس 1 لیوان آب بده،14 میلیون کیلو معادل 14 هزار تن کرفس می خواد.اصلاً این مقدار کرفس تو ایران هست؟تازه بقیه ملت هم استفاده می کنن؟حالا یه نکته دیگه اگه خبر راست باشه بایستی به خاطر رونق به کشاورزی کم رونق کرفس از شون هم تشکر کرد.آخه تخریب تا چقدر دیگه؟مرد باش وبچاپ.صراط خان.هرکسی دو کلاس ریاضی بلد باشه می تونه بفهمه خبر راسته یا نه . اول فکر کنین بعد خبر رو کار کنین.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
اقای بهزاد متن کامل بخون.این بنده خداگفته این سندسازی شده،70میلیاردجای دیگه خرج شده اینها فاکتور سرو اب کرفس اوردن دادن.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مجید یعنی چیز دیگه ای نبوده که فاکتور کنن آب کرفس فاکتور کردن؟!!!آب هویج،شیر موز،بستنی .....نبود.چه ضریب هوشی برای غارت بیت المال.....یعنی نهاد های نظارتی هم پذیرفتن،بعد این بنده خدا یهو مچشون وگرفته !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خودت متوجه هستی چی داری میگی؟
کسی خبر رو اشتباه کار نکرده. دقیقا حرفهای اسفنانی درج شده.
اگر منظورت اینه که اسفنانی اشتباه گفته، خوب بگو اون اشتباه کرده. نه اینکه خبر رو اشتباهی کار کردید!!!!
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم تیتر خبر رو صراط کار کرده نه اون اقا.90 درصد هم فقط تیتر رو می خونن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۱۹
۲
اقا دمتون گرم بفرماييد حقوق سيد حسن نصرالله و همكارانش كه گفتند مستقيم از اير ان ميگيرند چقدره . بلاخره ايشون خودشون گفتند از ايران ميگيرند
رضا
|
United States of America
آقا موضوع رو سیاسی نکنید! بیت الحال مال همه هست (خارجی و داخلی) ....
رضايي ع ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۲
۲
....
از كجا معلوم خود اينها سالم باشند ؟؟؟
اگر بودند كه اين اتفاقات فيش هاي نجومي رخ نمي داد هر روز شاهد اخبار اختلاس و دزدي و دست اندازي به بيت المال و اموال عمومي و زمين خواري و كوهخواري و دريا خواري وجنگل خواري انواع و اقسام گرانفروشي ها و تقلب ها و هزاران مفسده ديگر نبوديم ؟؟؟
حالا يكي بايد بياد و فيش هاي اين حضرات را بررسي و كنترل بكنه !!!
در واقع بايد گفت :
خانه از پاي بست ويران است
خواجه در پي نقش ايوان است !!!!!
رسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۱
۴
ناشناس عزیز حقوق سید حسن نصرالله یک نودم حفوق محمد خاتمی .... است.یعنی پول خون کثیف ......
درسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۱
۲
ناشناس میخواهی بدانی حقوق سید حسن نصرالله چقدر است به گروه خونی خودت .......... مراجعه کن
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
۴
۰
بنظرم هممون سرکاریم...خوردن و بردن ...تازه فهمیدیم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
۳
۰
در یکی از شرکت های ... خوزستان مبالغ زیادی پاداش برا مدیران تعیین ولی چک های متعددی به نام کارکنان عادی و یا اشخاص خارج از شرکت صادر و این اشخاص پس از پاس کردن چک و گرفتن حق الزحمه ای پول دریافتی را به مدیر مربوطه میدهند تا هیچ رد پای از این پاداش و این مدیر پیدا نشود.فقط به فیش گیر نده اید سایر پرداخت های مستقیم و غیر مستقیم را هم رصد و بازرسی کنید. خیلی از جاها فیش با مبالغ کم جهت رد گم کنی صادر می کنند