۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹

استفاده دائم از هدفون و خطرات آن

زمانى كه فرد از گوشى هدفون براى شنيدن موسيقى با صداى بلند استفاده مى كند، فركانس هاى صوتى به صورت مستقيم به پرده گوش مى رسند و به اين ترتيب احتمال آسيب شنوايى افزايش مى يابد.
کد خبر : ۳۰۹۹۲
به گزارش صراط نیوز به نقل از مشرق، يك متخصص شنوايى سنجى گفت: استفاده مداوم از هدفون و گوش دادن به موسيق
دكتر مجتبى توكلى اظهار كرد: زمانى كه فرد از گوشى هدفون براى شنيدن موسيقى با صداى بلند استفاده مى كند، فركانس هاى صوتى به صورت مستقيم به پرده گوش مى رسند و به اين ترتيب احتمال آسيب شنوايى افزايش مى يابد.

وى با بيان اينكه معمولا آسيب به سيستم شنوايى از فركانس هاى بالا آغاز مى شود، تصريح كرد: افرادى كه به موسيقى با صداى بلند گوش مى دهند، معمولا متوجه  وارد آمدن آسيب به سيستم شنوايى خود نيستند و زمانى متوجه مى شوند كه شنوايى آنها كاهش يافته است.

اين متخصص شنوايى سنجى خاطرنشان كرد: مشكلاتى كه بر اثر گوش دادن به موسيقى با صداى بلند ايجاد مى شود معمولا برگشت ناپذيرند و در نتيجه افت شنوايى ناشى از آن دائمى خواهد بود.

وى تاكيد كرد: به افرادى كه با هدف آموزش زبان و يا شنيدن موسيقى، از گوشى هاى هدفون استفاده مى كنند توصيه مى شود هنگام استفاده صدا را كم كنند.

همچنين بهتر است از يك گوشى استفاده شود و هر 15 دقيقه ي كبار هم آن را در يكى از گوش ها قرار دهند. توكلى گفت: قرار دادن گوشى هاى هدفون در گوش به صورت مداوم مى تواند موجب افزايش رطوبت داخلى گوش ها شود و در نتيجه فضاى داخلى گوش ها مستعد فعاليت قارچها و باكترى ها مى شود. اين شرايط مى تواند در درازمدت موجب عفونت و آسيب به پرده گوش شود.
ى با صداى بلند موجب افت شنوايى مى شود.
برچسب ها: هدفون شنوایی