۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

توضیحات نوبخت درباره حذف بودجه دفاعی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره پیشنهاد دولت مبنی بر حذف تبصره 22 قانون بودجه سال 1395 کل کشور توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : ۳۱۰۱۲۶
صراط: محمدباقر نوبخت پس از حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: بعد از توافق برجام، بخشی از دارایی های ما از حداقل یک میلیارد و 700 میلیون دلار که به نوعی در امریکا بلوکه شده بود، آزاد شد.
وی گفت: ما این پول را دریافت و سال گذشته از آن استفاده کردیم و عملکرد بودجه سال گذشته بر پایه تبدیل یک میلیارد و 700 میلیون دلار یعنی معادل حدود 5200 میلیارد تومان بود که استفاده شد.
نوبخت اظهار داشت: در آن زمان نمایندگان درحال تکمیل لایحه بودجه 95 بودند و تصور کردند که این بودجه استفاده نشده است لذا عینا همان عددی که ما سال گذشته به ریال تبدیل و استفاده کردیم مجددا در بودجه امسال لحاظ کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بنابراین نمایندگان به اندازه 5100 میلیارد تومان بودجه دفاعی را بالا بردند و این براساس منابعی است که پارسال به بودجه آمده و استفاده شده است.
نوبخت افزود: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داده شد که ما نباید عدد واهی را به نیروهای مسلح حواله کنیم.
وی گفت: اگر قرار است بنیه دفاعی ما تقویت شود باید پولی در این رابطه وجود داشته باشد و اصلاحی که مد نظر دولت است اینکه این پول (5000 میلیارد تومان) سال گذشته استفاده شده است و در حال حاضر اصل پول وجود ندارد.
نوبخت ادامه داد: اگر منبعی باشد ما هم به تقویت بنیه دفاعی اعتقاد داریم و همیشه از تقویت بنیه دفاعی دفاع می کنیم.
وی تاکید کرد: قرار شد در اصلاح بودجه این عدد (5000 میلیارد تومان) به شکل واقع بینانه اصلاح شود و ما از هرگونه تقویت بنیه دفاعی متناسب با واقعیت های کشور دفاع می کنیم.


نظرات بینندگان
یامهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
۱
۰
به نظر من بایدبه جای سخنگوی دولت بنویسید ماله کش دولت چون ایشون استاد ماست مالی وماله کشی هستن