۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
اينديپندنت فاش كرد:

افشای روابط نزديك MI6 و CIA با قذافي

روزنامه اينديپندنت در گزارشي اعلام كرد اسناد محرمانه‌اي كه در دفتر "موسي كوسا" وزير خارجه سابق رژيم معمر قذافي پيدا شده نشان مي‌دهد دستگاه‌هاي اطلاعاتي انگليس و آمريكا همكاري نزديكي با ليبي داشتند.
کد خبر : ۳۱۰۱۵

گزارش يك روزنامه انگليسي فاش كرد دستگاه اطلاعاتي انگليس و آمريكا همكاري نزديكي با رژيم ليبي داشته‌اند.

به گزارش به نقل از فارس، روزنامه اينديپندنت در گزارشي اعلام كرد اسناد محرمانه‌اي كه در دفتر "موسي كوسا" وزير خارجه سابق رژيم معمر قذافي پيدا شده نشان مي‌دهد دستگاه‌هاي اطلاعاتي انگليس و آمريكا همكاري نزديكي با ليبي داشتند.
 
بر اساس اين گزارش، آمريكا و انگليس به رژيم قذافي زنداني‌هايي را بر اساس طرح نگهداري مظنونين تروريستي در خارج از اين كشورها پيشنهاد داده‌اند.
 
همچنين اسناد فوق نشان مي‌دهد انگليس اطلاعات دقيق مخالفان تبعيدي را به جاسوسان قذافي ارائه كرده است.
 
اينديپندنت همچنين نوشت بر اساس اسناد يافت شده در طرابلس اين دفتر "توني بلر" نخست وزير اسبق انگليس بود كه در سال 2004 درخواست كرد ملاقات با قذافي در طرابلس بايد در يك چادر صحرايي برگزار شود.
 
هنوز مقامات آمريكايي و انگليسي به گزارش فوق واكنشي نشان نداده‌اند.
 
اينديپندنت نوشت اسناد مذكور شامل نامه‌ها و نمابرهايي به كوسا است كه از جانب ام آي 6 (سرويس جاسوسي خارجي) انگليس ارسال شده است. همچنين يك كارت پستال ويژه كريسمس نيز در دفتر وزير خارجه اسبق ليبي پيدا شده كه از جانب يك جاسوس بلندپايه انگليسي با عنوان "دوست شما" امضا شده است.

كوسا در ماه مارس به انگليس گريخت و پناهنده شد اما با وجود متهم بودن به نقض حقوق بشر در انگليس تحت تعقيب قرار نگرفت و به قطر رفت.

برچسب ها: قذافی لیبی