۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

پاسخ وزیربهداشت به اتفاقات حادثه خوی

وزیر بهداشت با بیان اینکه در خوی بیمارستانی بعد از 24 سال، 40 درصد پیشرفت داشته است، گفت: باید دید مقصر این کوتاهی ها کیست.
کد خبر : ۳۱۰۱۸۱
صراط: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به کمبود امکانات درمانی در خوی و ارومیه،گفت:بخش عمده ای از اظهارات حقیقت ندارد. از طرفی این حادثه در روستایی اتفاق افتاده که گاز ندارد.همچنین هیچ کجای دنیا حتی در بهترین مراکز،فرد با سوختگی بالای 80 درصد زنده نمی ماند.

وی در پاسخ به ضرورت انتقال حادثه دیدگان ،بیان کرد: اگر منتقل نمی کردیم وضعیت بدتر بود، علم دو دو تا برابر چهارتا نیست و اگر یک نفر هم از این حادثه زنده بماند برای ما با ارزش است.

وزیر بهداشت افزود: در خوی ساخت بیمارستانی را 24 سال پیش آغاز کردند اما تاکنون پیشرفت بیمارستان تنها 40 درصد بوده است. بیمارستان دیگری نیز از قبل از انقلاب فعالیت می کرده است که باید دید مقصر کیست.

هاشمی ادامه داد: از روزی که وزیر شدم دائم کمبود تخت های بیمارستانی و عمر آن ها را یادآور شدم. اگر در زمان در مورد همه چیز مطالبه و قضاوت کنیم، کم لطفی کرده ایم. همچنین با ذگر مصیبت هم مشکلات حل نمی شود.

وی با بیان اینکه دسترسی به خدمات پزشکی حق همه مردم کشور است،عنوان کرد: امیدواریم مجلس، سلامت را اولویت قرار داده و در بودجه سال آینده لحاظ کند. در ماده 29 قانون اساسی نیز به عدالت در دسترسی به خدمات پزشکی اشاره شده اما به آن جامه عمل نپوشاندیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما تا جایی که توانمان بود ، دانش، عقل و انرژی به کار بردیم و سعی کردیم کوتاهی نکنیم. امیدواریم سیاستگذاران فرصت های از دست رفته را جبران کنند و تصمیماتی بگیرند که ظرف 10 یا 15 سال آینده دغدغه مردم از بین برود.