۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

بازدید اقتصادی حسن خمینی در سریلانکا

کد خبر : ۳۱۰۴۴۸
صراط: روزنامه ایران خبرداد: یادگار امام(ره) با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، از طرح سد و نیروگاه «اومااویا» که به همت مهندسان ایرانی در این کشور در حال ساخت است، بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در پایان این بازدید در جمع مهندسان و کارکنان این طرح گفت: از اینکه می‌بینیم در یک کشور نسبتاً دور، توانمندی مهندسان ایرانی کار بزرگی را به انجام می‌رساند، به خود می‌بالیم و ضمن تبریک به یکایک عزیزان، از تلاش آنان تشکر می‌کنم.

وی به دیدار خود با رئیس جمهوری سریلانکا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری سریلانکا در این دیدار، نسبت به برطرف شدن مشکلات نقدینگی و بانکی این طرح ابراز امیدواری کردند و از بازدید خود از این طرح طی هفته‌های آینده خبر دادند. سپس با ذکر این روایت امام صادق(ع) که «برای ما زینت باشید و باعث سرشکستگی ما نشوید»، افزود: زینت بودن برای دین، آیین، اهل بیت(ع) و کشور، صورت‌های مختلفی دارد؛ اما امروز اینکه توانمندی تکنولوژیک، علمی و مدیریتی ما کاری با عظمت را که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین کارهای مهندسان ایرانی در طول تاریخ در خارج کشور است، به انجام می‌رساند، یک زینت و عمل به دستور ائمه اطهار(ع) است.