۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

روایت واعظی از وضعیت حقوق‌ها در وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات گفت: خوشبختانه مسئله دریافت حقوق‌های نجومی در وزارت ارتباطات با اینکه یک بانک زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند، وجود ندارد.
کد خبر : ۳۱۰۴۵۹
صراط: وزیر ارتباطات گفت: خوشبختانه مسئله دریافت حقوق‌های نجومی در وزارت ارتباطات با اینکه یک بانک زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند، وجود ندارد.

به گزارش مهر، محمود واعظی ظهر پنحشنبه در نشست خبری خود که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر هموطنان با سرعت بیشتر و قیمت کمتر می‌توانند محتوای داخلی را دریافت کنند، اظهار کردفیبرنوری بین شهرها، هشت برابر شدن پهنای باند و  ۱۰ برابر شدن شبکه انتقال استان خراسان رضوی، پوشش نسل دو در ۳۰ شهرستان و نسل سوم و چهارم در ۴ شهرستان، نصب شبکه WIFI پر سرعت نسل ۴ در مشهد و اتصال هزار و ۶۲۵ روستای استان خراسان رضوی به اینترنت روستایی  در قالب شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.

واعظی ادامه داد: اهتمام ویژه‌ سیاست دولت و شورای عالی فضای مجازی بر ایجاد اعتماد و اطمینان بین مردم در حفظ حریم اطلاعات  شخصی است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه حفظ حریم اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی که سرورشان در خارج از کشور است، کاری بعید است، افزودبه همین منظور تصمیم دولت بر حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخل کشور  است.

واعظی به افشای اطلاعات کاربران یکی از اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و گفت: موضوع امنیت اطلاعات کاربران در قرارداد با اپراتورها مورد تأکید است و از امنیت بالای این اپراتورها اطمینان داریم که دسترسی به آنها از طریق هک امکان پذیر نیست.

وی افزود: افشای اطلاعات کاربران به علت مشکلاتی بوده است که بر طبق قانون در مواردی بسیار ویژه امکان دسترسی به اطلاعات شخصی مردم وجود دارد، قوه قضائیه به سرعت وارد عمل شد و آنچه مربوط به شبکه اجتماعی تلگرام بود را بلافاصله مسدود کرد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: افزایش قیمت خطوط تلفن ثابت به ۵۰۰ هزار تومان درخواست مدیران این شرکت بوده است که با مخالفت به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

واعظی به استقرار شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار کرد: استقرار شبکه ملی اطلاعات به معنای محدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات بین‌المللی نیست و بخشی از فعالیت‌های علمی، اقتصادی، مهارتی، آموزشی و  مواردی که  به اطلاعات و محتواهای بین‌المللی نیاز داشته باشد، محدودیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تهدیدات فرهنگی که به دلیل عدم استقرار شبکه ملی اطلاعات وجود دارد با محدود کردن دسترسی به آنها برطرف می شود.

وزیر ارتباطات به موضوع فیشهای نجومی اشاره کرد و گفت: مسئله حقوق‌های نجومی تنها به این دولت تعلق ندارد و از ادوار گذشته مدیران بانکها و بیمه‌ها حقوق‌های بالایی معادل چند وزیر دریافت می‌کردند.

واعظی با اشاره به اینکه علاوه بر  دولت در دیگر نهادها نیز موضوع پرداخت های نجومی وجود دارد گفت: دولت حتما به این مسئله رسیدگی می کند.

واعظی با بیان اینکه افرادی که این حقوق‌ها را دریافت می‌کرده‌اند یا خود مبالغ را برگردانده یا به نوعی به این کار الزام شده‌اند، گفت: خوشبختانه مسئله دریافت حقوق‌های نجومی در وزارت ارتباطات با اینکه یک بانک زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند، وجود ندارد.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم