۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

ابتکار: وعده‌ای نمی‌دهیم که شدنی نباشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صراحتا قول رفع مشکلات گرد و غبار و مشکلات محیط بانان را به مردم می‌دهید؟ گفت: شعار و وعده‌ای را هم نمی‌دهیم که شدنی نباشد.
کد خبر : ۳۱۰۵۹۹

صراط: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به شهادت اخیر سه محیط‌‌ بان اظهار داشت: محیط بانان حمایت می‌شوند و همان قانونی که از نیروی انتظامی و پلیس حمایت می‌کند، از محیط بانان هم حمایت می‌کند.

وی افزود: هیچ ماموری، در هیچ کجای دنیا، حکم تیر به مفهوم مطلق ندارد و قانون به کارگیری اسلحه در خصوص محیط‌ بانان هم صدق می‌کند و موظف هستند که براساس آن از سلاح خود استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا صراحتا قول رفع مشکلات گرد و غبار و مشکلات محیط بانان را به مردم می‌دهید؟" گفت: حدود 3 میلیون هکتار کانون بحرانی گردوغبار در داخل کشور موجود است، شعار و وعده‌ای را هم نمی‌دهیم که شدنی نباشد.

ابتکار با بیان اینکه دولت در خصوص کانون‌های داخلی نهایت تلاش خود را به کار گرفته است ادامه داد: بیشتر کانون‌های خارجی گردوغبار در کشورهای عراق و عربستان است که برنامه‌های اجرای مشترک انجام شده ولی دولت عراق اعلام کرده است که کانون‌های گردو غبار در اختیار داعش است.

وی گفت: ما اخیرا این موضوع را دوباره تذکر داده‌ایم و با سازمان ملل هم در این زمینه هماهنگ هستیم و قطعنامه‌ها نیز صادر شده و در حال پیگیری این موضوعات هستیم.