۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸

کنترل ترافیک تهران با 600 دوربین

کد خبر : ۳۱۰۶۸

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: تهران تا ۶ سال پیش تنها ۱۲۰ دوربین کنترل ترافیک داشت اما این تعداد طی این مدت ۵ برابر شده و در حال حاضر ترافیک پایتخت با ۶۰۰ دوربین کنترل می‌شود.

همایون فتاحی با بیان این که در چند سال اخیر سیستم دوربین‌های نظارت تصویری از «آنالوگ» به «دیجیتال» تغییر کرده و که در بهبود عملکرد دوربین‌ها تأثیر قابل توجهی داشته است،گفت: کلان‌شهری به وسعت تهران اگر دوربین‌های نظارت تصویری وجود نداشت عملا کنترل ترافیک امکان‌پذیر نبود و در آن صورت کوچک‌ترین حادثه‌ای می‌توانست تا ساعت ها ترافیک را بسیار سنگین و پیچیده کند.

فتاحی از دوربین‌های نظارت تصویری در گام نخست به عنوان ابزار اصلی نظارت و مدیریت بر ترافیک نام برد و تصریح کرد: در مرحله بعد اطلاعات این دوربین‌ها، امکان تجزیه و تحلیل رویدادهای ترافیکی را برای برنامه‌ریزان ترافیک فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به این که با کمک دوربین‌های نظارت تصویری امکان اعزام سریع گروه‌های امدادی هنگام وقوع تصادف و جلوگیری از انسداد معابر فراهم می‌شود، اضافه کرد: این دوربین‌ها اعلام گزارش لحظه به لحظه وضعیت ترافیک شهر را امکان‌پذیر کرده است.

فتاحی با بیان این که به منظور استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری در زمان‌هایی مانند بارش‌های جوی یا ایام پر ترافیک مانند هفته نخست مهر ماه ستادهای ویژه در مرکز کنترل ترافیک تشکیل می‌‌شود، گفت: تصاویر این دوربین‌ها علاوه بر مرکز اصلی کنترل ترافیک در ۴ مرکز کنترل ترافیک محلی نیز قابل مشاهده است.

وی محل استقرار ۴ مرکز کنترل ترافیک محلی را مناطق ۱، ۴، ۵ و ۱۵ اعلام کرد و افزود: مرکز منطقه ۱ کنترل ترافیک مناطق شمالی، مرکز منطقه ۴ کنترل ترافیک مناطق شرقی، مرکز منطقه ۵ کنترل ترافیک مناطق غربی، شمال غرب و جنوب غرب و مرکز منطقه ۱۵ نیز کنترل ترافیک مناطق جنوبی و جنوب شرق تهران را بر عهده دارند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهری تهران در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان حمل و نقل شهری با مشاهده و ثبت وقایع ترافیکی از طریق مرکز کنترل ترافیک می‌توانند از اوضاع شهر و معابر شهری مطلع شده و بر اساس اطلاعاتی که به دست می‌آورند و متناسب با شرایط موجود، برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم