۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
نکاتی عجیب در ادوار المپیک

از فروش مشعل تا برگزاری المپیک در 6 ماه!

در طول برگزاری بازی‌های المپیک اتفاقات عجیب و جالبی رخ داده که برگزاری این بازی‌ها در 187 روز یکی از عجیب‌ترین‌ مورد آن است.
کد خبر : ۳۱۰۸۸۲

صراط: بازی‌های المپیک به طور رسمی از سال 1896 به میزبانی آتن آغاز شد. بعد از این سال بازی‌های المپیک به طور مرتب هر 4 سال یکبار برگزار می‌شد. البته بازی‌های المپیک در 3 دوره به خاطر جنگ جهانی برگزار نشد.

در طول برگزاری این بازی‌ها اتفاقات عجیب و جالب زیادی رخ داده که به برخی از آنها در زیر اشاره می‌شود:

*زنان برده اجازه شرکت در این بازی‌ها را نداشتند.

* شکسپیر نخستین فردی بود که در سال 1591 واژه "المپین" را به کار برد.

* رنگ‌های به کار برده شده در حلقه‌های المپیک به خاطر پرچم قاره‌ها انتخاب شده است.

* المپیک مدرن از سال 1908 به میزبانی لندن آغاز شد. استادیوم شهر سفید در این مسابقات 9 ماه زمان برد تا ساخته شد. ساخت این استادیوم 60 هزار پوند هزینه برد. در این مسابقات 109 رشته حضور داشتند که 2 هزار و 23 ورزشکار از 23 کشور شرکت کرده بودند. در این بازی‌ها برای نخستین بار مسابقات شنا در استخر برگزار شد.

از فروش مشعل تا برگزاری المپیک در 6 ماه!

* مشعل بازی‌های المپیک 1948 در سال 2008 به مبلغ 2520 پوند فروخته شد.

از فروش مشعل تا برگزاری المپیک در 6 ماه!

* لندن نخستین شهری است که تاکنون 3 بار میزبانی المپیک را داشته است.

* دیمیتریوس لاندراس، ژیمناست‌کار یونانی به عنوان کوچکترین ورزشکار طول تاریخ المپیک به شمار می‌رود. این ورزشکار در المپیک 1896 با 10 سال و 218 روز موفق به کسب مدال برنز شد.

* اسکار سوان، تیرانداز سوئدی نخستین مدالش را در المپیک 1908 کسب کرد. وی در آن زمان 60 سال داشت. وی همچنین بعد از جنگ جهانی اول هم در مسابقات شرکت کرد و با 72 سال موفق به کسب مدال نقره شد.

* بازی‌های المپیک در طول این سال‌ها 3 بار لغو شده است. در سال 1916 به خاطر جنگ جهانی اول المپیک برلین برگزار نشد. به خاطر جنگ جهانی دوم نیز بازی‌های المپیک 1940 هلسینکی و 1944 لندن لغو شدند.

* گاندی نخستین شخصی بود که به عنوان یک خبرنگار بازی‌های المپیک را پوشش داد. وی در سال 1932 به عنوان یک خبرنگار این بازی‌ها را پوشش داد.

* هیچ ورزشکار سفید پوستی تاکنون نتوانسته در دوی 100 متر کمتر از 10 ثانیه بدود. در المپیک لندن یوسین بولت از جامائیکا موفق شد در این ماده رکورد 9.96 صدم ثانیه را ثبت کند.

از فروش مشعل تا برگزاری المپیک در 6 ماه!

* بهترین جایزه در المپیک مدرن مدال نقره بود. در سال 1896 در المپیک آتن به ورزشکار قهرمان مدال نقره و یک شاخه زیتون می‌دادند. نفر دوم مدال برنز می‌گرفت و به نفر سوم هم جایزه‌ای داده نمی‌شد.

* المپیک 1908 به مدت 187 روز به طول انجامید. این بازی‌ها در ماه آوریل آغاز شد و تا اکتبر ادامه داشت.