۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
براي پرهيز از ادبيات سهم‌خواهانه درخواست نماينده نكرديم

جبهه‌ایستادگی در7+8نماینده‌ندارد چون...

علوي با بيان اينكه جبهه ايستادگي به تمام كساني كه ولايت مقام معظم رهبري را پذيرفته‌اند احترام قائل است، افزود: از نظر ما ولايتمدار كسي است كه نظرش وقتي مغاير با نظر ولي فقيه است به نظر مقام معظم رهبري احترام مي‌گذارد و خواسته خود را رها مي‌كند.
کد خبر : ۳۱۰۹۴

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي گفت:حضور تك‌تك نمايندگان 8+7 را نماينده خودمان مي‌دانيم و براي داشتن نماينده خاص به نام جبهه ايستادگي درخواستي نكرده‌ايم تا از ادبيات سهم خواهانه فاصله گرفته باشيم.

به گزارش صراط نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي در گفت‌‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اينكه تشكل متبوعش را ذيل جبهه اصولگرايي تعريف مي‌كند، اظهار داشت: جبهه ايستادگي براي دفاع از گفتمان اصولگرايي و احترام به همه اصولگرايان تشكيل شده است و بنا دارد از كرامت انساني حمايت كند.

وي با بيان اينكه جبهه ايستادگي با نفي ديگران خودش را اثبات نمي‌كند، افزود: ما براي اينكه مقبوليت و توانمندي خودمان را نشان بدهيم به خودمان رجوع مي‌كنيم و ديگران را مورد هجمه قرار نمي‌دهيم.

علوي با بيان اينكه جبهه ايستادگي به تمام كساني كه ولايت مقام معظم رهبري را پذيرفته‌اند احترام قائل است، افزود: از نظر ما ولايتمدار كسي است كه نظرش وقتي مغاير با نظر ولي فقيه است به نظر مقام معظم رهبري احترام مي‌گذارد و خواسته خود را رها مي‌كند.

* تلاش مي‌كنيم براي پويايي بيشتر اصولگرايان را نقد كنيم

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي گفت: تلاش مي‌كنيم تا در كنار حمايت و احترام به همه اصولگرايان نظرات و رفتارهاي سياسي آنها را به نقد بكشيم تا شاهد پويايي بيشتري در جبهه اصولگرايي باشيم.

* درخواست نماينده در 7+8 نكرديم تا از ادبيات سهم‌خواهانه فاصله داشته باشيم

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جبهه ايستادگي حضور نماينده اش در كميته 8+7 را از آيت الله مهدوي كني مطالبه كرده است يا نه، گفت: ما تاكنون اين گونه گفته‌ايم كه به همه اعضاي 8+7 احترام مي‌گذاريم و حضور تك تك نمايندگان 8+7 را نماينده خودمان مي‌دانيم ولي به لحاظ داشتن نماينده خاص به نام جبهه ايستادگي درخواستي نكرده‌ايم تا از ادبيات سهم خواهانه فاصله گرفته باشيم و نماينده اي نيز معرفي نكرده‌ايم تا براي 7+8 محذورات اخلاقي ايجاد نكرده‌ باشم.

* آيت‌الله مهدوي‌كني نحوه حضور جبهه ايستادگي در 7+8 را تعريف كند

علوي ادامه داد: هميشه اين انتظار را از 7+8 به ويژه دو شخصيت فرهيخته و محوري اصولگرايي يعني حضرت آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله محمد يزدي ابراز كرده‌ايم كه براي اين جبهه حق حضور در 7+8 قائل باشند و نحوه حضور آنرا در 7+8 تعريف كنند.

* به نتيجه رسيدن جبهه ايستادگي نشانگر کارآمدي نجابت سياسي در كشور است

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي خاطر نشان كرد: بر اين باوريم كه نوع برخورد با گفتمان اخلاق محور جبهه ايستادگي در اخلاق سياسي فعالان سياسي اثرگذار خواهد بود كه آيا نجابت و اخلاق سياسي نيز در فضاي سياسي كشور داري تاثير مي‌باشد يا خير. به اين معنا كه به نتيجه رسيدن جبهه ايستادگي با گفتمان اخلاقي‌اش نشان مي‌دهد كه با اخلاق و نجابت سياسي نيز مي‌توان به نتيجه رسيد و نيازي به ادبيات تحكمي و آمرانه نيست.

* فرآيند عدم نتيجه‌گيري جبهه ايستادگي به سود كليت نظام نيست

وي اضافه كرد: در صورتي كه گفتمان اخلاقي تشكل‌هاي مانند جبهه ايستادگي به نتيجه نرسد، چنين تداعي مي‌كند كه فضاي سياسي كشور فضاي نجابت‌برداري نيست و حق گرفتني است و براي گرفتن حق بايد از دايره ارزش‌هاي اخلاقي خارج شد و اين فرآيند به سود كليت نظام و فضاي سياسي آن نخواهد بود و لذا بر اين باوريم چون7+8 با هدايت دو شخصيت اخلاقي راه خود دنبال مي‌كند به گفتمان اخلاقي جبهه ايستادگي پاسخ مثبت خواهد داد.

علوي جبهه پايداري را بخشي از اصولگرايان ولايت‌مدار توصيف كرد و گفت: برخي از اعضاي جبهه پايداري در راستاي عمل به نظر رهبر معظم انقلاب از موقعيت‌هاي خود چشم پوشيدند و اين براي ما حائز اهميت است.

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي افزود: ما ابتدا مي‌خواستيم تاسيس جبهه پايداري را به موسسين اين جبهه تبريك بگوئيم اما وقتي آيت‌الله مهدوي كني موضع گيري كردند اين كار را نكرديم چون تصور مي‌كرديم اين تبريك رويارويي با معظم‌له محسوب مي‌شود اما بعد از ديدار نمايندگان جبهه پايداري با آيت‌الله مهدوي كني، بنده شخصاً تاسيس جبهه پايداري را به موسسين اين جبهه تبريك گفتم.

* شروط جبهه پايداري را قبول نداريم؛ نماينده هيچ گروه و شخصي حذف نشود

وي با بيان اينكه شروط جبهه پايداري براي 8+7 مورد قبول ما نيست، گفت: نمي‌شود گروه و يا جناحي درخواست كنند كه نمايندگان فلان شخصيت‌ها از 8+7 حذف شوند. ما براي همه نمايندگان 8+7 احترام قائليم و معتقديم نه تنها نمايندگان آقاي لاريجاني و قاليباف بلكه نمايندگان جبهه پيروان نيز نبايد از 8+7 كنار بروند.

علوي با انتقاد از برخي اظهار نظر‌ها مبني بر حذف نمايندگان برخي شخصيت‌هاي سياسي از 8+7 گفت: بايد به حضور همه افراد و جناح‌هاي اصولگرا در 8+7 احترام گذاشت.

* برنامه جبهه ايستادگي بسيار دراز مدت است؛ نمي‌توانيم در قبال انتخابات بي‌تفاوت باشيم

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي در پاسخ به اين سؤال كه استراتژي جبهه ايستادگي در آستانه انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي چيست و آيا اين تشكل يك سازمان سياسي است يا يك جريان فصلي براي انتخابات گفت: هدف ما براي تاسيس جبهه ايستادگي بسيار بلند مدت است و البته انتخابات نيز يكي از اتفاقات مهم عرصه سياسي كشور است و ما نمي‌توانيم نسبت به آن بي تفاوت باشيم.

وي در ادامه گفت: ما نمي‌خواهيم با برخي فضا سازي‌هاي رسانه‌اي اهداف خود را باري انتخابات به پيش ببريم بلكه تلاش داريم با سعه صدر و محور قرار دادن اخلاق سياسي برنامه‌هاي خود را دنبال كنيم.

* جبهه ايستادگي متشكل از 12 حزب است

وي در پاسخ به اين سؤال كه برخي‌ها مي‌گويند جبهه ايستادگي متشكل از چند نفر است و نمي‌تواند هدفي غير از انتخابات آتي مجلس داشته باشد، گفت: اين حرف درست نيست. جبهه ايستادگي متشكل از 12 حزب از جمله حزب عدالت و توسعه به دبير كلي آقاي روح الاميني، حزب جوانان انقلاب اسلامي به دبير كلي آقاي كنعاني، حزب آبادگران جوان به دبير كلي آقاي بيادي، حزب اسلامي ايران زمين به دبيركلي آقاي رئوفيان و حزب جامعه پيروان زينب به دبير كلي سركار خانم محمدزاده و چندين تشكل ديگر است.

علوي همچنين گفت: برخي شخصيت‌هاي بزرگ سياسي از جمله آقاي اميدوار رضايي، حجت الاسلام حبيبي، دكتر مظاهري، محسن رفيق دوست و آقاي حسن بيگي نماينده سابق مجلس و... عضو جبهه ايستادگي هستند. اضافه بر اينكه از سوي چند حزب و جمعيت و نيز شخصيت‌هاي سياسي داري حوزه نفوذ درخواست عضويت جبهه ايستادگي شده است كه در حال بررسي است.

* هيچ قصدي براي قدرت‌طلبي و سهم‌خواهي نداريم

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي با بيان اينكه ساز و كار كميته 8+7 مورد پذيرش ما قرار دارد، گفت: سياست كلي ما براي انتخابات آتي مجلس رعايت اخلاق سياسي است و هيچ قصدي براي قدرت طلبي و سهم خواهي در جبهه ايستادگي وجود ندارد.

* انتظار داريم جبهه ايستادگي مورد عنايت آيت‌الله مهدوي‌ قرار بگيرد

وي در پاسخ به اين سؤال كه انتظار شما از آيت الله مهدوي كني چيست، گفت: ما انتظار داريم در صورت داشتن يا نداشتن نماينده در كميته 8+7تشكل‌هايي مثل جبهه ايستادگي كه اخلاق را محور قرار داده‌اند مورد توجه و عنايت معظم له قرار بگيرند تا اين پيام را به همه تشكل‌هاي سياسي داشته باشد كه در اردوگاه اصولگرايي حق منحصراً گرفتني نيست بلكه حق از راه اخلاق نيز به دست آوردني است و خوشبختانه تاكنون آثار اين عنايت و محبت حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني را در موارد مختلقي نسبت به اين جبهه شاهد بوده‌ايم و وظيفه اخلاقي خود مي‌دانيم تشكر خود را از ايشان ابراز كنيم.

* احتمال ارائه ليست جداگانه از سوي جبهه ايستادگي

رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي با بيان اينكه اميدوار است 8+7 منجر به ارائه ليست واحد از سوي اصولگرايان شود گفت: اگر خدايي ناكرده اصولگرايان نتوانند يك ليست واحد ارائه كنند و شرايط به گونه‌اي شود كه جبهه ايستادگي نيز ناچار به ارائه ليست جداگانه‌اي شود، قطعا مشاهده خواهد شد كه جبهه ايستادگي در جامعه چقدر محبوبيت و طرفدار دارد.
 
* حضور اينجانب موجب تقويت نظر مثبت به جبهه ايستادگي است

علوي در ادامه گفت: معتقدم حضور اينجانب به عنوان يك طلبه كوچك و خدمت‌گزار ناچيز مردم كه مورد محبت بسياري از ورزشكاران، هنرمندان، مداحان، روحانيون، علما، اقشار و اصناف مختلف قرار دارم منجر به تقويت نظر مثبت اكثريت جامعه به جبهه ايستادگي خواهد شد.