۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت:

تحرکات سردارسلیمانی باعث نگرانی ما شده است

نماینده فرانسه در نشستی که در خصوص بررسی برجام تشکیل شده بود با اظهار این که ایران و فرانسه در شش ماه گذشته با یکدیگر مذاکراتی داشته‌اند، تاکید کرد که اجرای برجام یک موفقیت دیپلماتیک خواهد بود.
کد خبر : ۳۱۱۲۷۳
صراط: فرانسوا دلاته، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار کرد: ایران و فرانسه در خصوص همکاری‌های مشترک هسته‌ای مذاکراتی را داشته‌اند و هم‌چنین در مورد لغو تحریم‌ها نیز به مواردی که در برجام ذکر شده است توافق کرده‌ایم. دولت فرانسه هم‌چنین با شریکان اروپایی خود و هم‌چنین با ایران مذاکراتی را در مورد تجارت با ایران داشته است که گواه آن افزایش میزان صادرات نفت ایران است.

به گزارش ایسنا، او افزود: ما تمام تلاشمان را در شش ماه اخیر به کار گرفته‌ایم که شرکت‌های تجاری تکلیف‌شان را در معامله با ایران بدانند و این که باید در  سرمایه‌گذاران اعتماد برای تجارت با ایران به وجود آید.

نماینده فرانسه هم‌چنین در ادامه مدعی شد: ایران در طول شش ماه گذشته با انجام برخی اقدامات به قطع‌نامه‌های شورای امنیت پایبند نبوده است و ما نگرانی خود را در این باره ابراز می‌کنیم. اقدامات ایران برای متزلزل کردن امنیت برای ما موجب نگرانی است و آزمایش‌های موشکی این کشور به منزله نقض برجام است. هم‌چنین کشتی‌های حامل سلاح از سوی ایران رصد شده‌اند که این مسأله نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

او در ادامه ادعاهای خود گفت:‌ هم‌چنین تحرکات سردار قاسم سلیمانی در خارج از ایران باعث نگرانی ما شده است چرا که در تقابل با قطع‌نامه‌های شورای امنیت است و این فعالیت‌ها باید متوقف شود. تا به آن چه در وین توافق شد متعهد بمانیم و آن را عملی کنیم.

دلاته هم‌چنین در پایان سخنان خود تاکید کرد که اجرای برجام یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک خواهد بود.