۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

زندان برای شاهزاده سعودی به هتل تبدیل شده

یک منبع امنیتی لبنانی گزارش داد، شاهزاده قاچاقچی سعودی که سال میلادی گذشته به دلیل حمل 2 تن مواد مخدر روان گردان بازدشت شده بود، گویی در هتل اقامت دارد نه زندان.
کد خبر : ۳۱۱۷۲۰

صراط: شاهزاده قاچاقچی سعودی که سال پیش در پی قاچاق محموله چند تنی قرص‌های روان‌گردان در فرودگاه بیروت بازداشت شده بود به نظر می‌رسد اوضاع سختی را در لبنان سپری نمی‌کند.

به گزارش فارس، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد در حالی که ده‌ها متهم جرائم مربوط به مواد مخدر در سلول‌های کوچک دایره مبارزه با مواد مخدر لبنان نگه داری می‌شوند؛ شاهزاده سعودی گویا در هتل زندگی می‌کند.

عبد المحسن بن ولید آل سعود «شاهزاده فنیتیلین» اکتبر سال 2015 به دلیل همراه داشتن 2 تن قرص روان گردان فنیتیلین در فرودگاه بیروت بازداشت شد؛ تلاش‌های بیشمار سعودی‌ها برای تبرئه او از این اتهام و وارد کردن اتهامات به همراهان او با شکست مواجه شد.

الاخبار به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این شاهزاده سعودی زندگی مرفهی را در زندان تجربه می‌کند؛ یک اتاق در مرکز مبارزه با مواد مخدر به او اختصاص داده شده که تمام امکانات رفاهی لازم را داراست.

بر اساس این خبر این شاهزاده سعودی حتی می‌تواند از درون زندان غذا سفارش داده و کارگران خشک‌شویی هر روز برای آماده کردن لباس‌های شاهزاده برای او خدمات رسانی می‌کنند، یک دیپلمات در سفارت عربستان نیز برای بررسی وضعیت او هر روز به مرکز بازداشت این شاهزاده تردد می‌کند.

سال گذشته میلادی محموله‌ مواد مخدر شامل 24 بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع «فنیتیلین» در فوردگاه بین‌المللی «رفیق حریری» کشف شد که قرار بود به مقصد «منطقه حائل» (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

عربستان سعودی هر چند همچون بیشتر مواقع سکوت کرده‌، اما برخی مقامات سعودی مدعی شده‌اند که این یک توطئه بوده و همراهان این شاهزاده، عامل اصلی این اقدام بوده‌اند.