۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

تشییع پیکر مسن‌ترین امام‌جمعه کشور +عکس

جهرم-پیکر مسن ترین امام جمعه کشور در شهرخاوران جهرم تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر : ۳۱۱۸۵۳
صراط: پیکر مسن ترین امام جمعه کشور در شهرخاوران جهرم تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش مهر، پیکر حجت الاسلام حاج سید محمد علی هاشمی امام جمعه خاوران جهرم  ظهر امروز پنجشنبه با حضور مردم و مسئولان  تشییع ودرگلزار شهدای شهر خاوران تدفین شد.

آئین بزرگداشت آن مرحوم امروز عصر از ساعت۱۷تا۱۹در مصلی نماز جمعه شهرخاوران برگزار می شود.

از سال گذشته و به واسطه بیماری مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی، حجت‌الاسلام سیدعلی صحرائیان  که از شاگردان آن عالم مجاهد بود، به عنوان امام جمعه خاوران معرفی و مشغول به‌کار شد.

حجت الاسلام سید محمد علی هاشمی فرزند سید احمد در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در یک خانواده مذهبی درشهر خاوران  دیده به جهان گشود. وی  از سادات و نسبش به حضرت امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد.

تشییع پیکر مسن‌ترین امام‌جمعه کشور +عکس

وی در سن ۲۰ سالگی به لباس مقدس روحانیت مشرف شد  و دروس فقه و اصول فلسفه و حکمت و تفسیر  در نزد آیات عظام حضرت آیت الله سید نور الدین حسینی الهاشمی، سید عبدالحمید آیت اللهی و سید علی خفری فراگرفت.

وی با اینکه در شهر خاوران سکونت داشت اما در تمام بخش خفر حضور  و نسبت به عمران و آبادانی  کشاورزی و احداث مساجد نقش بسزایی داشتند.

حجت الاسلام سید محمد علی هاشمی بارها در جبهه های جنگ تحمیلی  همراه با کمک های مردمی  حضور می یافت و به تشویق رزمندگان می پرداخت و در سال  پنجم دی ماه ۱۳۵۸ با حکم امام  خمینی(ره) به عنوان امام جمعه خفر منصوب شد.

وی در سال ۹۲ در همایش ائمه  جمعه سراسر کشور که در تهران برگزار شد به عنوان مسن ترین امام جمعه کشور معرفی شد.

حجت الاسلام سید هاشمی  ۳۵ سال از عمر خود شامل  ۲۵ سال به امامت جمعه خفر و ۱۰ سال امام جمعه خاوران گذراند. وی   از ذوق شعری بسیار خوبی در رسای اهل بیت(ع)  برخوردار و مقالات زیادی در زمینه های مختلف  به رشته تحریر  درآوردند.

حجت الاسلام هاشمی در ۱۳ فروردین ۹۳ بعلت کهولت سن و سکته مغزی مدتی در بیمارستان های جهرم  وشیراز بستری بود و بالاخره در تاریخ۲۹  تیر ماه ۱۳۹۵ دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت  اعلی پیوست.