۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱

درخواست اخوان ‌المسلمين اردن از دولت

اسلام‌گرايان اردن از دولت اين كشور خواستند سفير رژيم صهيونيستي را از اردن اخراج كند.
کد خبر : ۳۱۱۹۹

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايسنا، به نقل از روزنامه اماراتي دارالخليج، همام سعيد، دبيركل گروه اخوان‌المسلمين اردن، از دولت اين كشور خواست سفير رژيم صهيونيستي را از اردن اخراج كند.

وي همچنين در واكنش به تجاوزات پياپي رژيم صهيونيستي لغو توافق‌نامه موسوم به "وادي عربة" (توافق‌نامه صلح امضا شده ميان اردن و رژيم صهيونيستي) و معاهده كمپ ديويد (توافق‌نامه صلح امضا شده ميان رژيم صهيونيستي و مصر) را خواستار شد.

وي گفت: اردن مي‌توانست موضع قوي‌تري را آزادانه انتخاب كند در حالي كه اين امر با تهديدها و واكنش‌هاي شديدي روبه‌روست.

همام سعيد در ادامه به تجاوزات پياپي رژيم صهيونيستي در منطقه بيت‌المقدس، ادامه شهرك‌سازي‌ها، انكار حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين‌شان، راه انداختن آتش‌سوزي‌هاي عمدي در مناطق مرزي، اظهارات خصمانه اسرائيل و تجاوز به تماميت ارضي اردن و نوعي تبليغ درباره تعيين كشور اردن به عنوان سرزمين جانشين فلسطين اشاره كرد.

وي همچنين اظهار داشت: تعلل دولت مصر در اتخاذ موضعي مشخص مثل تركيه، در واقع نشان مي‌دهد كه فرهنگ شكست و تسليم در برابر اسرائيل همچنان پابرجاست و اسرائيل هنوز به حقوق، عزت و كرامت ديگران تجاوز مي‌كند بدون اينكه با واكنش جدي روبه‌رو شود.

از سوي ديگر، شش تن از اعضاي پارلمان اردن از تشكيل اولين فراكسيون حزبي در شانزدهمين دوره نشست‌هاي پارلمان كه در نوامبر گذشته از سر گرفته شد و احتمال مي‌رود طي چند ماه منحل شود، خبر دادند.

يكي از اعضاي پارلمان تاكيد كرد: اين فراكسيون وابسته به حزب جبهه متحد اردن است و رئيس آن نيز توسط همين حزب انتخاب خواهد شد.