۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

دولت گران اداره می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر 75 درصد بودجه کشور صرف اداره دولت می‌شود که بر همین اساس باید گفت که دولت گران اداره می‌شود.
کد خبر : ۳۱۲۳۷۳

صراط: عامر کعبی ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه 50 درصد بودجه کشور از بحث مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم تأمین می‌شود، کمیسیون اقتصادی که ناظر بر وزارت اقتصادی و دارایی است، می‌تواند در قلب مشکلات کشور نقش‌آفرینی کند و ما نیز در این کمیسیون در راستای حل مشکلات شهرستان گام خواهیم برداشت.

به گزارش فارس، وی افزود: با توجه به اینکه دیوان محاسبات در گزارشی که ارائه داد و بودجه سال 95 را بررسی کرده است، بالغ بر 75 درصد بودجه کشور صرف اداره دولت می‌شود.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت تأکید کرد: متأسفانه نمی‌توان در بخش‌های دیگر مانور دهیم، چراکه دولت گران اداره می‌شود، با توجه به حجم مشکلاتی که در کشور و در خوزستان وجود دارد، متأسفانه با توجه به تصمیم‌گیری‌های غلطی که رخ داده ما اکنون در خوزستان به ویژخ در جنوب این استان با مشکل کم‌آبی و شوری آب مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان کم دولت برای بخشیدن اعتبار به بخش‌ها عنوان کرد: در نتیجه ما نمی‌توانیم خیلی به اعتبارات دولت جهت شکوفایی کشور و استان و شهر خود چشم بدوزیم، کشورها و استان‌هایی که پیشرفت داشته‌اند بر اساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کار خود را پیش برده‌اند.

کعبی یادآور شد: بخش آب و فاضلاب آبادان حداقل بالغ بر 500 میلیارد تومان بودجه برای اصلاح شبکه خود نیاز دارد و شهرداری آبادان نیز حدود 90 میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که درآمدهای شهرداری آبادان از محل تملک دارایی، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده است.

وی گفت: در بحث آلایندگی مراجعات مکری به وزارت نفت داشته‌ایم که مسؤولان این وزارتخانه از کمبود بودجه و اعتبار خبر می‌دهد، در نتیجه نمی‌توان به اعتبارات دولتی چشم دوخت.