۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲

افروغ: مقابل عربستان دچار انفعال هستیم

وی تاکید کرد: در مواجهه با عربستان دچار انفعال هستیم در حالی که امام خمینی(ره) گفتند از اهداف مهم ما، مواجهه با برداشت‌های انحرافی از اسلام است.
کد خبر : ۳۱۲۶۹۲
صراط: یک جامعه‌شناس گفت: ما نمی‌توانیم با این حساب که عربستان مسلمان است، بگذاریم هرکاری که می‌خواهد بکند، من نمی‌گویم با آنها وارد جنگ نظامی شویم، اما باید با آنها جنگ نرم داشته باشیم.

به گزارش فارس، دکتر عماد افروغ در میزگرد «مسأله تکفیر، چالش آینده جهان اسلام» که شامگاه امشب در دهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج کشور برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌های خاورمیانه و با تاکید بر اینکه ریشه داعش، وهابیت و ابن‌تیمه است، گفت: نمی‌شود از نقش آمریکا، صهیونیست‌ها و ترکیه در این موضوع غافل شد.

وی همچنین گفت: ما نمی‌توانیم با این حساب که عربستان مسلمان است، بگذاریم هرکاری که می‌خواهد بکند، امروز عربستان نقش صهیونیست‌‌ها را در منطقه ایفا می‌کند، من نمی‌گویم با آنها وارد جنگ نظامی شویم، اما باید با آنها جنگ نرم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در مواجهه با عربستان دچار انفعال هستیم در حالی که امام خمینی(ره) گفتند از اهداف مهم ما، مواجهه با برداشت‌های انحرافی از اسلام است.

این جامعه شناس در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص تفاوت افراط‌گرایی و انقلابی‌گری گفت: اول باید انقلاب اسلامی را شناخت. آزادی، عدالت و اخلاق و معنویت از  ویژگی‌های انقلاب است. وجه تمایز جدی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها نیز در همین اخلاق است و اگر نبود، آزادی و عدالت با هم جمع نمی‌شد.

افروغ ادامه داد: انقلابی با این اهداف سعی دارد در جامعه تحولی ایجاد کند. البته وسیله باید متناسب با همین اهداف باشد لذا با این شاخص می‌توان فرد انقلابی را شناخت.