۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰

حمله جوانفکر به امام جمعه مشهد

طي 24 ساعت گذشته تماس‌هاي زيادي با روزنامه برقرار شد و مردم از موضع امام جمعه محترم مشهد اعلام نگراني كردند و خواستار تنوير افكار عمومي بودند.
کد خبر : ۳۱۳۴۴

علی اکبر جوانفکر در سرمقاله امروز ایران نوشت: روزنامه سه هفته پيش اقدام به انتشار يك ويژه نامه فرهنگي با عنوان خاتون كرد كه در آن و عفاف مورد تكريم قرار گرفته و نشان داده شده است كه زن مسلمان با حفظ عفت و حجاب اسلامي مي‌تواند ايفاگر نقش‌هاي مهم و مؤثري در عرصه‌هاي مختلف باشد و به همين منظور با شخصيت‌هاي برجسته علمي، فرهنگي و سياسي گفت‌و‌گوهاي مختلفي انجام شده است.

انتشار 75 عكس زن با چادر مشكي و 69 عكس زن با پوشش كامل اسلامي از ويژگي‌هاي اين نشريه محسوب مي‌شود، هرچند كه وجود برخي ضعف‌ها نيز در نشريه قابل كتمان نيست و مجموعه دست‌اندركاران روزنامه با احترام به همه نظرات و سلايق، بويژه نظرات و نقدهاي علماي گرامي و منتخبان مردم تأكيد مي‌كنند كه مصون از اشتباه و خطا نيستند و اصلاح و جبران هر اشتباه سهوي ناشي از كم دقتي جزو سياست‌هاي اصولي آنهاست.

چند ساعت پس از انتشار ويژه‌نامه، يك جريان قدرتمند رسانه‌اي و سياسي، اخلاق انساني و اسلامي، انصاف و جوانمردي را ناديده گرفت و با دروغ پردازي، تحريف و وارونه‌سازي برخي از مطالب ويژه نامه، فضاي تبليغاتي سنگيني را عليه روزنامه به راه انداخت به گونه‌اي كه تنها ساعاتي پس از انتشار ويژه‌نامه، دادستان محترم تهران نيز عليه سرپرست روزنامه اعلام جرم كرد و در اين زمينه پرونده‌اي تشكيل گرديد و بازپرس محترم نيز در همين فضاي مسموم رسانه‌اي با كنار گذاشتن شكايت قبلي دادستان، به فوريت سرپرست روزنامه را احضار نمود و پس از انجام فرايند بازپرسي درباره خاتون، پرونده را به دادگاه مطبوعات فرستاد.

اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب، سال گذشته در ديدار با مسئولان دستگاه قضايي، ضرورت و اهميت هوشياري آنان را نسبت به اثرگذاري حب و بغض‌ها و جريان‌سازي‌هاي رسانه‌اي و سياسي بر مجراي صحيح قضاوت، ذهن قاضي، بازپرس و مجموعه چرخه رسيدگي به پرونده‌ها را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: «يكى از مشكل‌ترين كارهاى قوه‌ قضائيه اين است كه تحت‌تأثير جريان‌سازى‌ها قرار نگيرد؛ اين همان «اعدلوا هو اقرب للتّقوى» است...البته كار آسانى نيست؛ گفتنش آسان است، اما عمل كردنش بسيار دشوار است؛ اين را انسان بايد منصفانه تصديق كند.»

در اين مدت اظهار نظرهاي مختلفي درباره ويژه نامه خاتون صورت گرفته است كه آخرين آن مربوط به حجت‌الاسلام علم الهدي امام جمعه محترم مشهد است.

وي با آن‌كه در خطبه‌هاي هفته قبل از آن، بشدت از «خاتون» انتقاد كرده و آن را يک توطئه و برنامه از پيش تعيين شده توسط جريان‌هاي وابسته به جريان انحرافي دولت و در جنگ با حجاب، دين و قرآن توصيف کرده بود، در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته نيز حضور رياست قوه قضائيه در مشهد و حضور دادستان کل کشور در نماز جمعه مشهد را براي تكرار مواضع خود مغتنم شمرد و با كمال تأسف انتشار نشريه «خاتون» را محاربه دقيق با امام زمان(عج) و دين، آن هم در شکل نفاق توصيف كرد و از دادستان كل کشور خواست تا با دست‌اندرکاران ويژه نامه به عنوان خائن در عرصه قلم برخورد شود. وي همچنين مدعي شد كه عده‌اي فرصت‌طلب، مي‌خواهند يک عده اقليت لائيک را در مملکت براي خودشان بستر ارتقاي مقام کنند.

امام جمعه محترم مشهد نشان داده است كه در بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل مختلف كشور، ملاحظه هيچ كس و هيچ شرايطي را نمي‌كند و به راحتي عليه افراد به صدور حكم مي‌پردازد و دستگاه قضا را نيز براي اجراي آن تحت فشار قرار مي‌دهد.

نگراني اصلي تنها متوجه آثار سوء ناشي از جوسازي‌ها و اظهارنظرهاي خلاف واقع بر كاركرد دستگاه قضا نيست، بلكه نگراني بزرگتر آن است كه اتخاذ چنين مواضع غيرقابل توجيهي از سوي امام جمعه محترم مشهد مقدس، به ايجاد دغدغه‌هاي جديد ذهني و برخي سؤالات بدون پاسخ در اذهان مردم منجر شود.

طي 24 ساعت گذشته تماس‌هاي زيادي با روزنامه برقرار شد و مردم از موضع امام جمعه محترم مشهد اعلام نگراني كردند و خواستار تنوير افكار عمومي بودند. آنها مي‌پرسيدند آيا نسبت دادن اتهاماتي مانند خائن و محارب با دين به جمعي از عناصر متدين و امتحان پس داده از زبان امام جمعه محترم، عدالت ايشان را نزد کساني که نمازهاي جمعه را به ايشان اقتدا مي‌کنند، زير سؤال نمي‌برد؟ چه کسي به اين نگراني مردم پاسخ خواهد داد؟ ويژه‌نامه خاتون در دسترس عموم مردم قرار دارد و آنها نيز به قضاوت خواهند نشست و سؤال خواهند كرد كه حجت‌الاسلام علم الهدي بر مبناي كدام حكم اسلام، جمعي از افراد مسلمان، مؤمن، ولايي و مقلد امام خامنه‌اي را به محاربه با دين و امام زمان(عج) محكوم كرده است؟ منصفانه آن بود كه ايشان عالمانه به نقد مطالب خاتون مي‌پرداخت، نقاط ضعف و قوت آن را باز مي‌گفت و به تبعيت از مقام عظماي ولايت، رئيس محترم دستگاه قضا و دادستان محترم كل كشور را به بررسي دقيق و عادلانه پرونده و به دور از تأثيرپذيري از جوسازي‌هاي سياسي و رسانه‌اي فرا مي‌خواند! آيا چنين رويکردي به حق، عدالت و تقوا نزديکتر نبود؟
آيا در موضع نماز جمعه، امام، خود و نمازگزاران را به تقوا و عدالت فرا نمي‌خواند؟

نظرات بینندگان
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
۲
۰
اگه منظورتون ازحمله یه چیزی مثل همون نامه محترمانه آقای جوانفکربه آیت الله مکارم که اسم اون حمله نیست!!اسمش دفاع
مهدي از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
۱
۰
حمله؟
كجاي اين حرفها به حمله شبيه است؟
ايا امام جمعه مشهد جرات داره كه به فرزندان
ها.......... .وخيلي از علمايي كه جرمشان در حوادث سال88 اثبات شده اينگونه صحبت كند؟
علی ریکایی
|
Australia
|
۰۳:۲۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
جو.......... ج...ن ف..ر است/
یکی نیست بگوید ای مگس عرصه سیمرغ......