۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

مقایسه‌ حلب در سالهای 92 و 95 +نقشه

در تابستان سال 92 هر لحظه به بحران شهر حلب افزوده شد و در حالی که بیش از 60 درصد شهر در کنترل تروریستها بود، شمارش معکوس برای سقوط این شهر به صدا درآمد. اما در سال 95 بیش از 60 درصد شهر حلب تحت تسلط نیروهای سوری است و تروریستها در مناطق شرقی محاصره شده اند.
کد خبر : ۳۱۳۶۲۰

صراط: سال 91 و نیمه اول سال 92 را می توان بهار تروریستها در سوریه نام گذاری کرد.

به گزارش فارس، عناصر تروریستی در این مقطع زمانی با کمکهای تسلیحاتی قطر، عربستان و ترکیه هر روز مناطق جدیدی را به اشغال خود در می آوردند.

مقایسه‌ حلب در سالهای 92 و 95 +نقشه

شهر حلب، پایتخت اقتصادی سوریه، یکی از همان مناطقی بود که روزانه بخشهای مختلف آن به تصرف تروریستها درمی آمد.

محاصره زندان مرکزی شهر حلب، سقوط شهرک صنعتی شیخ نجار، تصرف بخشهای عظیمی از شهر حلب توسط گروههای تروریستی و جنایت آنها در بیمارستان «کندی» فقط بخشی از اقدامات قرون وسطایی گروههای تروریستی بود که آمریکا آنها را میانه رو خطاب می کرد.

تابستان سال 92 که فرا رسید هر لحظه به بحران شهر حلب افزوده شد و در حالی که بیش از 60 درصد شهر در کنترل تروریستها بود، شمارش معکوس برای سقوط حلب به صدا درآمد.

نقشه ذیل مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و تروریست ها را در سال 92 نشان می دهد؛

مقایسه‌ حلب در سالهای 92 و 95 +نقشه

اگر چه ارتش سوریه از سال 90 تا 92 متحمل شکستهایی در شهر حلب شد اما با مقاومتی خیرکننده بحران را پشت سر گذاشت و از سقوط این شهر راهبردی جلوگیری کرد.

نیروهای سوری از نیمه دوم سال 92 با کمک رزمندگان مقاومت حزب الله و مشاوره‌های مستشاری ایران توانستند برخی مناطق تصرف شده را بازپس بگیرند.

در حالی که گروههای تروریستی برای سقوط شهر حلب لحظه شماری می‌کردند و حامیان فرامنطقه ای آنها برای «بشار اسد» اولتیماتوم تعیین می‌کردند، ارتش و نیروهای مقاومت توانستند زندان مرکزی شهر حلب را باز پس بگیرند و با تقویت روحیه نیروها، جنگ روانی حامیان تروریستها را خنثی کنند.

اگرچه نیروهای سوری توانستند در بیمارستان کندی یک سال مقاومت کنند اما نبود سلاح و تجهیزات باعث شد آنها توسط تروریست ها اسیر شوند و در نهایت به طرز غیر انسانی قتل عام شدند.

شاید در آن مقطع زمانی تروریستها تصور می کردند با این اقدام روحیه سربازان ارتش سوریه را تضعیف می‌کنند اما همین جنایت آنها باعث شد نیروهای سوری و مقاومت برای بازپسگیری مناطق اشغال شده شهر حلب مصمم‌تر شوند.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با برنامه‌ریزی صحیح توانستند امنیت را به فرودگاه شهر حلب باز گردانند و در ادامه با آزادسازی شهرک شیخ نجار موفق شدند محاصره زندان مرکزی حلب را بشکنند.

در دو سال گذشته روند پیشروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شهر حلب نه تنها متوقف نشده بلکه با سرعت بیشتری ادامه یافته است.

 در مقطع فعلی بیش از 60 درصد شهر حلب تحت تسلط نیروهای سوری است و تروریستها در مناطق شرقی محاصره شده اند.

نقشه ذیل مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروههای تروریستی در مرداد ماه سال 95 را نشان می دهد:

مقایسه‌ حلب در سالهای 92 و 95 +نقشه
برچسب ها: حلب نقشه سوریه صراط