۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶

تفاوت بزرگ تيم برانكو و تيم كرش

در مجموع فرآيندي كه در چند ماه اخير در تيم ملي طي شده رو به رشد بوده است و اين جاي اميدواري دارد اما نبايد يادمان برود كه بخشي از مشكلات تيم ملي محصول ليگ است و اين ارتباطي به كرش ندارد. ظرفيت تيم ملي بايد در ليگ تشكيل شود و مربي تيم ملي با سه، چهار روز يا يك هفته تمرين نمي‌تواند تيم را به استاندارد نزديك كند.
کد خبر : ۳۱۳۶۶

به گزارش صراط نیوز به نقل از تابناک: شرايط تيم ملي همواره با وضعيت باشگاه‌ها متفاوت است. كادر فني در تيم ملي زمان كافي را براي رساندن تيم به حد استاندارد در اختيار ندارد و اين باشگاه‌ها هستند كه بايد شرايط را براي تيم ملي آماده كنند. حتي در باشگاه‌ها مي‌بينيم كه مربيان مي‌گويند تيمشان پس از هفته پنجم و ششم شكل واقعي پيدا مي‌كند. اكنون ما در راس تيم ملي ايران سرمربي‌اي را مي‌بينيم كه ايده‌هاي ذهني‌اش با آنچه در سال‌هاي گذشته در ذهن بازيكنان ايراني شكل گرفته متفاوت است.


او از فرهنگ فوتبالي ديگري به ايران آمده و اين باعث مي‌شود توليد تيم برايش زمان بر باشد. اين را هم نبايد فراموش كنيم كه برخلاف تيم برانكو، تيم فعلي بازيكنان كمي دارد كه سابقه حضور در اروپا را داشته باشند و اين كار را براي كرش سخت‌تر مي‌كند. در مجموع فرآيندي كه در چند ماه اخير در تيم ملي طي شده رو به رشد بوده است و اين جاي اميدواري دارد اما نبايد يادمان برود كه بخشي از مشكلات تيم ملي محصول ليگ است و اين ارتباطي به كرش ندارد. ظرفيت تيم ملي بايد در ليگ تشكيل شود و مربي تيم ملي با سه، چهار روز يا يك هفته تمرين نمي‌تواند تيم را به استاندارد نزديك كند.


وقتي مي‌بينيم كه تيم ملي سرعت پاييني دارد، ريشه‌اش به باشگاه‌ها بر مي‌گردد. ريتم تيم‌هاي ايراني هميشه كند بوده است و مربيان در باشگاه‌ها به ندرت تلاشي براي رفع اين نقيصه انجام داده‌اند. رشد فوتبال بايد همه جانبه باشد و نمي‌توانيم از كرش انتظار كارهاي عجيب و غريب داشته باشيم. فكر مي‌كنم تيم ملي جاي بهترين‌هاست و فرقي نمي‌كند كه اين بازيكنان چند ساله هستند. اگر مجبوريم هنوز از كريمي و مجيدي استفاده كنيم، جدا از استعداد و توانايي اين دو، بايد اين انتقاد را به باشگاه‌ها وارد كنيم كه چرا نتوانستند بازيكنان با كيفيتي همچون كريمي و مجيدي را تحويل تيم ملي دهند. حدود 20 سال پيش و قبل‌تر از آن، تيم ملي اردوهاي دو ماهه و سه ماهه برگزار مي‌كرد و اكنون هم برخي منتقدان فكر مي‌كنند تيم ملي در آن شرايط بازي مي‌كند.


متاسفانه هنوز كساني هستند كه مانند گذشته فكر مي‌كنند، در حالي كه نبايد فراموش كنيم در هيچ جاي دنيا تيم ملي نمي‌تواند مشكل فوتبال كشورها را حل كند. اگر مي‌خواهيم فوتبالمان همچنان مدعي باشد و به بزرگ‌تر از آسيا فكر ‌مي‌كنيم بايد به فوتبال باشگاهي به لحاظ سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و همچنين مديريت و مربيگري نگاه تازه‌تري داشته باشيم. فكر مي‌كنم مهم‌ترين مشكل تيم ملي در بازي پيش رو با قطر شرايط آب و هوايي باشد. وقتي مربي تيم ملي بودم و با قطر بازي داشتيم يا پيش‌تر از آن با برانكو در قطر بازي كرديم و آن بازي معروف را سه بر دو برديم، بزرگ‌ترين مشكل ما در آنجا آب و هوا بود. اگر تيم ملي خودش را با آن شرايط تطبيق دهد، ترديد نداشته باشيد كه تيم ملي ما بهتر از قطر خواهد بود و مي‌توانيم با شش امتياز در صدر جدول گروه قرار بگيريم.