۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

تظاهرات جدایی‌طلبی در اسکاتلند +تصاویر

به گفته پلیس اسکاتلند جمعیتی بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر در این تجمع حاضر و خواستار جدایی از بریتانیا شده و از استقلال اسکاتلند حمایت کردند.
کد خبر : ۳۱۳۸۹۸
صراط: حامیان استقلال اسکاتلند در بزرگترین شهر این کشور به خیابان‌ها آمده و با در دست داشتن پرچم اسکاتلند و کاتالونیا خواستار جدایی این دولت‌ها از لندن و مادرید شدند.

به گزارش فارس، روز شنبه (دیروز) هزاران نفر از مردم اسکاتلند که خواستار استقلال این کشور از بریتانیا هستند در گلاسگو تجمع کردند.

به نوشته راشاتودی، از آنجایی که بیشتر مردم اسکاتلند رای به ماندن در اتحادیه اروپا دادند، معترضان با تجمع در بزرگترین شهر اسکاتلند خواستار قطع روابط با بریتانیا شدند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم های اسکاتلند و بنرهایی که بر روی آن نوشته شده بود «آری» (به جدایی از برتیانیا) پرچم‌های منطقه خودمختار کاتالونیا را نیز به دست داشتند و خواستار استقلال کاتولینیا از اسپانیا نیز شدند.

به گفته پلیس اسکاتلند جمعیتی بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر در این تجمع حاضر و خواستار جدایی از بریتانیا شده و از استقلال اسکاتلند حمایت کردند.

مردم بریتانیا در روز سوم تیر با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما از آنجایی که بیش از 60 درصد مردم اسکاتلند رای به ماندن داده‌اند، احتمال برگزاری همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا بسیار زیاد است.

از سوی دیگر مردم منطقه خودمختار کاتولونیا که بخشی از اسپانیاست قصد برگزاری همه‌پرسی جدایی از مادرید را دارند و مقامات این منطقه اعلام کرده‌اند برای برگزاری همه‌پرسی منتظر اجازه اسپانیا نمی‌مانند.