۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

برنامه توسعه اخلاق پزشکی نهایی شد

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی با ذکر کلیات روند تدوین برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور، اظهار داشت: این برنامه طی جلسات متعدد و تلاش های زیادی که در دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی صورت گرفته، نهایی شده و برنامه ریزی برای اجرای آن در دست اقدام است.
کد خبر : ۳۱۴۳۴۸
صراط: دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه شورای عالی اخلاق پزشکی که امروز (یکشنبه 10 مرداد ماه 1395) برگزار شد، گفت: ماحصل زحمات همکاران در قالب پیش نویس برنامه راهبردی اخلاق پزشکی تدوین شده و در اختیار اعضای جلسه قرار گرفته است.  وی اضافه کرد: کارگاههای متعددی در این خصوص برگزار شد و در مرحله تدوین برای اجرای این سند نیز برنامه ریزی گردید.

به گزارش میزان، لاریجانی اجرای اثربخش سند راهبردی اخلاق پزشکی را مستلزم یک تلاش ملی برشمرد و گفت: بر همین اساس  درنظر است تا اقدامات ذکر شده در این سند بنابر ظرفیت و پتانسیل های موجود به قطب های دانشگاهی واسپاری شود و دانشگاه ها در حوزه اخلاق فعال تر شوند.

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی گفت: در برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور به کلیه ابعاد نظام سلامت پرداخته شده و آموزش،‌ پژوهش و ارائه خدمات به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: قبلا هم برنامه استراتژیکی در حوزه اخلاق پزشکی تدوین شده بود و برنامه جدید ماحصل تلاش همکاران و تغییراتی است که بر روی برنامه قبلی صورت گرفته است.

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی گفت: برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور پس از 15 سال بازبینی شده و طی پروژه ای که بیش از یک سال طول کشید کار پیگیری و برنامه 10 ساله طراحی شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه هیچ بستری در برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور مغفول نمانده است گفت: امیدواریم کار طوری پیش برود که قبل از مهر ماه برای اجرای سند برنامه ریزی شده باشد و هریک  از اقدامات ذکر شده در سند متولی مشخصی در کشور داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: حسب نوع اقدامات سعی بر این است که از پتانسیل های موجود در دانشگاههای علوم پزشکی، ستاد وزارت بهداشت و سازمان های مرتبط در اجرای سند بهره برداری شود. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولات چشمگیری در حوزه اخلاق پزشکی در نظام سلامت کشور باشیم.
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند