۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
سعودی ها دیه جانباختگان را ندادند

فاجعه منا صدای نیجریه را هم درآورد

«الحاجی عبداللهی محمد» همچنین از استفاده از یک دستگاه الکترونیکی برای ردیابی و مکان‌یابی حجاج نیجریه در جریان مراسم حج پیش رو خبر داد.
کد خبر : ۳۱۴۴۸۹
صراط: مسئولان ملی حج کشور نیجریه نسبت به عدم دریافت غرامت به سبب حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا به دولت سعودی اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، در حالی که نزدیک به یک سال از سوء مدیریت آشکار سعودی‌ها در مراسم حج سال گذشته و بروز دو حادثه غم‌انگیز سقوط جرثقیل و همچنین فاجعه انسانی در منا می‌گذرد، اما مقامات سعودی هنوز غرامت هیچ‌یک از جان‌باختگان و مجروحان این حوادث از کشورهای مختلف را پرداخت نکرده‌اند.

«الحاجی عبداللهی محمد»، رئیس کمیسیون ملی حج کشور نیجریه با اعتراض نسبت به عدم دریافت غرامت از دولت عربستان گفت، تمام تلاش خود را برای پرداخت غرامت به خانواده 300 قربانی نیجریه‌ای و 12 مجروح دیگر طبق آنچه قول داده شد خواهد کرد.

دولت عربستان پیش از آن اعلام کرده به قربانیان و مجروحان فجایع سال گذشته از کشور نیجریه مبلغ 500 میلیون ریال عربستان پرداخت می‌کند.

رئیس کمیسیون حج نیجریه‌ ضمن رد شایعه دفن دسته‌جمعی قربانیان فاجعه منا گفت: علیرغم آنچه به اشتباه به اطلاع رسیده، فاجعه منا به سبب جابجایی چادرهای حجاج نیجریایی رخ نداده است، بلکه افرادی که مسئول مدیریت حجاج هستند باید به چند زبان مسلط باشند تا بتوانند با افراد از ملیت‌های گوناگون ارتباط برقرار کنند تا این جمعیت به نحو موثری مدیریت شود.

وی همچنین عنوان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا در صورت بروز حوادثی مشابه در جریان مراسم حج از کشته شدن حجاج اهل نیجریه جلوگیری شود. ضمن این که کمیسیون مشغول رایزنی با وزارت بهداشت برای ایجاد یک بانک خون است تا در موارد اضطراری از آن استفاده شود.

«الحاجی عبداللهی محمد» همچنین از استفاده از یک دستگاه الکترونیکی برای ردیابی و مکان‌یابی حجاج نیجریه در جریان مراسم حج پیش رو خبر داد.