۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد

بازداشت ۱۱۳ سارق در تهران

وی در خصوص رده سنی افراد دستگیر شده، اذعان داشت: رده سنی این افراد بین 18 تا 35 سال است و در بین آنها 2 خانم نیز هستند و از طرفی 12 مال‌خر نیز در بین آنها وجود دارد که 2 نفر از آنها در شب گذشته دستگیر شدند.
کد خبر : ۳۱۴۴۹۸
صراط: عباسعلی محمدیان از دستگیری ۱۱۳ نفر سارق منزل، کیف‌قاپ و زورگیر خبرداد و عنوان کرد: ۷۲ نفر از آنها دارای سابقه کیفری مرتبط با آگاهی هستند.

به گزارش فارس، عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص دستگیری سارقان منزل و زورگیر اذعان داشت: پلیس آگاهی طی 48 ساعت گذشته طبق قولی که به مردم عزیز داده بود، عملیات و اقداماتی را علیه مجرمین استمرار بخشید علاوه بر آن اقدامات دیگری در قالب اجرای طرح که طی آن در طول 48 ساعت گذشته همکاران ما توانستند 113 نفر از سارقین حرفه‌ای و افرادی را که ارتکاب جرم‌های متعددی را داشتند با حکم قضایی دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با اشرافی که پلیس امروز بر این افراد دارد توانستیم آنها را شناسایی و طی هماهنگی‌های قضایی، اقدام به دستگیری این افراد و بازرسی پاتوق‌های آنها کنیم که منجر به کشف تعداد زیادی اموال مسروقه شد.

وی گفت: یک گروه از سارقین در بین این افراد بودند که پلیس بر اقدامات آنها اشراف کامل داشت و شناسایی کرده بود و شب قبل از دستگیری این افراد، سرقتی را از یک مغازه انجام داده بودند که هنوز اموال سرقتی را از خودروهایشان پیاده نکرده بودند و همکاران ما توانستند سارقین را شناسایی و همان لحظه آنها را دستگیر کنند.

محمدیان تصریح کرد: 72 نفر از این افراد دارای سوابق کیفری و مرتبط با پلیس آگاهی و سرقت هستند. همکاران من طی 24 ساعت گذشته بیش از 70 نفر از شاکیانی را که مالباخته بودند شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند که همچنان این اقدام در حال انجام است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درخصوص نوع فعالیت این 113 نفر اظهارداشت: این 113 نفر در قالب 26 باند مختلف بودند که 14 باند از آنها سارقین زورگیر و کیف‌قاپ هستند و مابقی سارق منزل، خودرو و قطعات خودرو هستند که البته از طرف قاضی محترم پرونده برای آنها قرارها و مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص رده سنی افراد دستگیر شده، اذعان داشت: رده سنی این افراد بین 18 تا 35 سال است و در بین آنها 2 خانم نیز هستند و از طرفی 12 مال‌خر نیز در بین آنها وجود دارد که 2 نفر از آنها در شب گذشته دستگیر شدند.

محمدیان اظهارداشت: حداکثر مدت طول سرقت این افراد در 3 ماه گذشته بوده و محدوده سرقت آنها تمام نقاط شهر تهران بوده است بخصوص زورگیرها و کیف‌قاپ‌ها بیشتر در محدوده مرکزی شهر تهران یعنی بازار و مراکز تجاری فعالیت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد ارزش اشیاء کشف شده تصریح کرد: ارزش ریالی اموال کشف شده در حدود 5 میلیارد ریال می‌باشد اما میزان سرقت این افراد بیشتر از ایین ارقام است.

وی گفت: این افراد از سلاح سرد به کرات استفاده کرده‌اند و این مسئله در بین زورگیرها بیشتر نمود داشته است اما در بحث سلاح گرم فقط یکی از باندها در 2 سرقت از آن استفاده کردند که بعداً مشخص شد سلاح گرم آنها تقلبی بوده است.

محمدیان عنوان کرد: سرقت از منزل عمدتاً از طبقه اول و همکف بوده که نحوه ورود این افراد به خانه از طریق بالکن بوده است و سرقت‌ها معمولاً در شب از ساعت 8 الی 9:30 شب انجام می‌شده است. در بحث سرقت در نیمه شب و پس از نیمه شب به ندرت اتفاق می‌افتد و توصیه ما به مردم عزیز این است که قبل از خروج از منزل حتماً پنجره‌ها را ببندند، البته در این میان ورود از درب هم بوده است که متأسفانه مالباختگان درب منزل خود را قفل نکرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص جرایم کیف‌قاپی گفت: در این نوع جرایم، 70 درصد مربوط به گوشی‌های تلفن همراه است و توصیه ما این است که افراد هنگامیکه با گوشی تلفن همراه صحبت می‌کنند به اطرافشان و موتورسیکلت‌هایی که حالت تهاجمی دارند توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بحث سارقین منزل در بین این افراد، سرقت‌های خاص نیز داشته‌ایم که با تخریب درب ضد سرقت و یا سرقت اسناد و مدارک همراه بوده است که این افراد با شیوه‌های خاص پلیسی دستگیر شده‌اند.

محمدیان درخصوص دوربین‌های مداربسته عنوان کرد: دوربین‌های مداربسته یکی از ابزارهای مهم برای پلیس است که در سطح شهر به تعداد قابل توجهی فعال است اما متأسفانه برخی از مالباختگان از دوربین‌های با کیفیت پایین و یا آنالوگ استفاده می‌کنند که امکان شناسایی مجرمین را کاهش می‌دهد.