۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

کواکبیان:منشأ فیش‌های‌نجومی سال90 بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا در برجام ربطی به دولت ندارد، گفت: در زمینه فیش‌های حقوقی برخی مسئولان کاملاً بیهوش بوده و منشأ آن به سال 1390 بازمی‌گردد.
کد خبر : ۳۱۴۶۷۱

صراط: مصطفی کواکبیان امشب در حمایت امتداد امید اظهار کرد: امید و بشارت از سوی خداوند به افرادی اختصاص می‌یابد که از فرمان خداوند سرپیچی نکرده و مأیوس نشوند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه یأس در وجود مسلمانان نیست، افزود: خداوند سراسر امید برای بندگان بوده و کافران از لطف و عنایت الهی مأیوس هستند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: باید امید در دل ملت جاودان مانده و تداوم یابد.

این مسئول عنوان کرد: روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رقیبی نخواهد داشت، مگر اینکه خودش رقیبی برای خود باشد، چراکه عملکرد یک سال آینده دولت تا انتخابات بسیار مؤثر بوده و کارآمدی یا ناکارآمدی آن در این مدت بررسی می‌شود.

کواکبیان با تأکید بر اینکه ملت‌مان فرهیخته‌تر از آن هستند که با چند برابر کردن یارانه به پای صندوق رأی بیایند، یادآور شد: مردم می‌فهمند چه آسیب‌هایی جریان پوپولیستی به کشور زده و حداقل این آسیب‌ها اختصاص 7 قطعنامه توسط سازمان‌های جهانی علیه ایران بود.

رئیس خانه مطبوعات کشور با اشاره به برجام و نتایج آن، افزود: از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که تأکید بر بدعهدی دولت آمریکا داشتند،‌ عده‌ای سوءاستفاده کردند، در حالی که این بدعهدی ربطی به دولت ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه آمریکا باید بفهمد که در مسئله برجام نباید دست به بدعهدی می‌زد، یادآور شد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس در این بخش بحث‌هایی داریم.

وی با اعلام اینکه در دولت یازدهم برای مذاکرات هسته‌ای زحمت‌های زیادی کشیده شد، یادآور شد: باید بدعهدی آمریکا و مسائل مربوط به آن پیگیری و رفع شود.

کواکبیان، نتیجه گرفتن برجام را امیدبخش دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح در مجلس، تغییر کابینه است، چراکه معتقدم دولت باید وزرای ناکارآمد را شناسایی کرده و در مورد آن دسته از وزرایی که نشاط لازم را ندارند، تصمیم‌گیری کند، هرچند مجلس نیز در این تصمیمات با دولت همسو است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت فراکسیون امید، متذکر شد: ما در کشور احزاب را جدی نمی‌گیریم، هرچند در خانه احزاب مطرح کردند که 240 پروانه حزب درست شده و باید از ایجاد پروانه‌ جدید جلوگیری کنیم.

کواکبیان با اعلام اینکه نباید بیشتر از 5 حزب در کشور وجود داشته باشد، افزود: در انتخابات اخیر هیأت رئیسه مجلس دیدیم افراد زیادی با ما عکس یادگاری و سلفی گرفتند، اما زنبیل خود را جای دیگر گذاشتند، چراکه 158 نفر در میثاق‌نامه لیست امید امضا داشتند، اما رئیس فراکسیون امید تنها 103 رأی را از آن خود کرد.

وی با اعلام اینکه باید در انتخابات آینده افرادی مطرح شوند که به عهد خود و میثاق با مردم به صورت جدی پایبند باشند، توضیح داد: در زمینه اقتصاد و معیشت هم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تکیه به تولیدات داخلی، گام‌های اساسی برداشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد طرح ضربتی برای اشتغال و خروج از رکود به همراه در کنار هم بودن مجلس و دولت، اظهار کرد: هم‌اکنون فارغ‌التحصیلان زیادی در شهرها و استان‌ها بیکار هستند، حتی خانواده‌های زیادی از وجود چند تحصیل‌کرده بیکار در بین اعضا رنج می‌برند که دولت باید در این زمینه دست به کار اساسی بزند.

این مسئول با اعلام مبارزه با فساد در سطح جامعه، گفت: در این بخش خطا در سیستم و دستگاه وجود دارد، چراکه سیستم‌مان به‌ گونه‌ای بود که 11 هزار میلیارد تومان نفت از کشور برده و پول آن آورده نشد، در حالی که مبلغ همه فیش‌های نجومی به 700 میلیارد تومان نمی‌رسد.

کواکبیان با تأکید بر برخورد دوگانه و وجود مشکل در دستگاه‌ها، تشریح کرد: در زمینه فیش‌های حقوقی به رئیس مجلس اعلام کردم که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در این بین خواب بودند، در حالی که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که همه ما غافل بوده و امام جمعه تهران هم گفت که انتشار فیش‌ها ما را بیدار کرد.

وی با تأکید بر اینکه منشأ فیش‌های حقوقی و اعداد نجومی از سال 1390 و دولت گذشته بوده است، یادآور شد: معتقدم در این بین برخی مسئولان نه‌تنها خواب بوده، بلکه کاملاً بیهوش بوده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با فساد دولت باید اصلاح سیستم بانکی را در نظر داشته باشد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شیک‌ترین و مجلل‌ترین ساختمان‌ها در کشور از آن بانک‌ها است.

این مسئول با تأکید بر ضرورت توجه به نخبگان و ارتباط بیش‌تر دولت با این افراد فرهیخته ادامه داد: رئیس‌جمهور و وزرا باید بیش‌ از گذشته با نخبگان ارتباط برقرار کنند، همچنین در این بین باید به قول‌هایی که داده شد، عمل شود.

کواکبیان با تأکید بر اینکه دولت اجرای منشور حقوق شهروندی را در فعالیت‌های خود مطرح کرد، تبیین کرد: باید این مهم نیز طی لایحه‌ای به مجلس آورده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی نکات مهم و حیاتی در برنامه پنج ساله ششم مطرح شده است، عنوان کرد: از پاشنه آشیل‌های دولت نظام اطلاع‌رسانی آن است، هرچند این مسئله باید جدی گرفته شده و با اطلاع‌رسانی دقیق در سایت‌ها و افکار عمومی فعالیت‌های دولت نمودار شود.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری یادآور شد: لازم است تا دولت به بحث اطلاع‌رسانی بیش‌تر پرداخته و تعامل خود با مردم را بهتر از گذشته کند.

این مسئول با اشاره به نکات مهمی همانند اصلاح قانون احزاب، اصلاح قانون مطبوعات و اصلاح قانون انتخابات شوراها، از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: باید با وجود حزب‌های قوی هر دولت در سایه، دولت دیگری را پرورش دهد.

کواکبیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه در جمع فرماندهان برجسته کشور، تشریح کرد: تیم مذاکره‌کننده کشورمان توانستند به دستاوردهای خوبی برسند، اما در زمینه مذاکرات و برجام تصمیم نهایی را رهبر معظم انقلاب می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه دولت گذشته با اصل مذاکره مخالف بود، متذکر شد: هم‌اکنون با قدرت دولت یازدهم و مذاکرات مقتدرانه، آمریکا دیگر هیچ‌وقت ایران را تهدید نظامی نمی‌کند، چراکه دنیا ما را کاملاً ما را به رسمیت می‌شناسد، در حالی که در گذشته هر روز علیه ایران تهدید وجود داشته و کشورمان رسمیت چندانی نداشت.