۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

جزئیات شکست عملیات جیش‌الفتح در حلب

جیش الفتح در پنجمین موج حمله خود به دیواره جنوبی و جنوب غربی شهر حلب، برای شکستن محاصره از چند هزار تروریست، باز هم با مقاومت ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت ناکام ماند.
کد خبر : ۳۱۵۲۹۲
صراط: جیش الفتح در پنجمین موج حمله خود به دیواره جنوبی و جنوب غربی شهر حلب، برای شکستن محاصره از چند هزار تروریست، باز هم با مقاومت ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت ناکام ماند.

به گزارش فارس، بعد از شکستهای متوالی ائتلاف «جیش الفتح» در جنوب غربی شهر حلب، از عصر روز گذشته تروریستها از آغاز مرحله پنجم عملیات را برای اشغال «کلیة التسلیح» (دانشکده تسلیحات) در غرب منطقه «الراموسة» خبر دادند.

صدها تن از عناصر تروریستی از محور «شرق مجتمعهای 1070، ارتفاعات موته و أحد و روستای المشرفة» حملات خود را با سه خودروی انتحاری آغاز کردند که دو خودرو در نزدیکی مواضع نیروهای مقاومت منفجر شد‌ و خودروی سوم توسط یک رزمنده اهل شهرک الزهراء در غرب منطقه الراموسة و در حومه دانشکده بوسیله موشک ضد زره منهدم شد.

تروریستها توانستند در کمتر از سه ساعت به دانشکده التسلیح نزدیک شوند. همزمان نیروهای مقاومت مستقر در این دانشکده موفق شدند پیشروی تروریستها را متوقف کنند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت از طریق منطقه الراموسة وارد این منطقه شده و موفق شدند در کمتر از یک ساعت تحرکات تروریستها را فلج و سپس پاتکی را برای پس گیری این مناطق انجام دادند و به طور کامل تروریستها را از منطقه بیرون راندند.

براساس اطلاعات بدست آمده تروریستها در این مرحله عملیات از موشکهای جدید با قدرت تخریب بالا استفاده کرده اند.

در منطقه «مقالع» در جنوب دانشکده نیز درگیریهایی صورت گرفت و تروریستها توانستند بخش جزئی از منطقه را اشغال کنند که نیروهای مقاومت به سرعت وارد آن شدند و پس از بازپسگیری دانشکده ها توانستند تروریستها را از بخشهای غربی و جنوبی مقالع نیز بیرون کنند.

در محورهای دیگر نیز نیروهای مقاومت توانستند بخشهایی از مجتمع 1070 را مجدد بازپس بگیرند و همچنان در حال پاکسازی منطقه هستند.

نیروهای مقاومت باید برای جلوگیری از حملات تروریستها به سرعت این مجتمع (1070) را پس بگیرند؛ زیرا در صورت تثبیت مواضع تروریستها، پاکسازی این منطقه دشوار است و همواره تهدید جدی برای نیروهای سوری در جنوب شهر حلب از جمله الراموسة به شمار می‌رود.