۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

کارگر جوان زیر آوار جان باخت

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: صبح امروز کارگر جوان 32 ساله در هنگام تخریب ساختمانی در خیابان عسگریه اصفهان جان خود را از دست داد.
کد خبر : ۳۱۵۳۸۶
صراط: صبح امروز در خیابان عسگریه اصفهان به هنگام تخریب ساختمان به علت رعایت نکردن نکات ایمنی کارگر 32 ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش فارس، محمد شریعتی در تشریح این حادثه بیان کرد: ساعت 9 صبح امروز تماسی مبنی بر ریزش آور بر روی سر کارگر در حال فعالیت در این ساختمان به آتش‌نشانی شد که پس‌ از آن اکیپ‌های امداد و نجات ایستگاه‌های 5،4 و 7 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به‌ سرعت آتش‌نشانان که پس از گذشت سه دقیقه به محل حادثه در خیابان عسگریه رسیدند، گفت: گروه‌های عملیاتی پس از ایمن‌سازی محل حادثه شروع به عملیات آور برداری می‌کنند که پس از کنار زدن آوار کارگر جوان 32 ساله را از زیر آوار بیرون می‌آوردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اصفهان ضمن اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با اورژانس تصریح کرد: پس از خارج کردن کارگر از آوار، وی تحویل اورژانس داده شد که پس از معاینه از سوی عوامل اورژانس مشخص شد جوان کارگر جان خود را ازدست‌داده است.

شریعتی مرگ کارگر را به علت ضربه واردشده به سرش در هنگام تخریب دیوار باربری دانست که در زیر آن قرار داشته و گفت: مأموران آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه و ایجاد اطمینان از عدم وجود هر شخص دیگری در زیر آوار مأموریت خود را به پایان رساندند.

وی در پایان استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران در ساختمان‌ها و رعایت نکات ایمنی را برای جلوگیری از چنین حوادثی ضروری دانست و افزود: در هنگام تخریب و گودبرداری در ساختمان‌ها قبل از شروع عملیات باید کلیه تأسیسات از قبیل برق، آب و گاز قطع گردد و شیشه‌های درب و پنجره‌ها نیز جدا شوند.