۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

ابهام در اعلام نشان درجه یک هنری

نشان درجه یک هنری شاعران و نویسندگان اعلام شد اما با گذشت شش روز از اعلام نشان درجه یک هنرمندان در این عرصه هنوز نشان درجه یک هنری سینماگران از سوی وزارت ارشاد اعلام نشده است.
کد خبر : ۳۱۵۵۸۶
صراط: نشان درجه یک هنری شاعران و نویسندگان اعلام شد اما با گذشت شش روز از اعلام نشان درجه یک هنرمندان در این عرصه هنوز نشان درجه یک هنری سینماگران از سوی وزارت ارشاد اعلام نشده است.

به گزارش فارس، روز سه شنبه 12 مردادماه در جلسه‌ کمیته ارزیابی هنرمندان، نشان درجه یک هنری به شش نویسنده و شاعر تعلق گرفت و رسانه ای شد اما هنوز هیچ خبری از اعلام نشان درجه یک هنری سازمان سینمایی وجود ندارد. با پیگیری های خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس لوح های تقدیر آماده است اما این که چه زمانی قرار است این نشان هنری به هنرمندان سینما اهداء شود و اطلاع رسانی صورت گیرد جای سوال دارد. پس از ارسال پرونده هنرمندان به شورای ارزشیابی معاونت های مربوطه در نهایت پس از تصویب  پرونده شورا نشان درجه یک یا دو هنری را به هنرمندان  اهدا می کنند. دبیر شورا روح الله حسینی هم در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی که با توجه به اهدای نشان هنری نویسندگان هنوز نشان هنری سینماگران اهداء نشده است گفت: سوالاتتان را مکتوب بدهید تا مکتوب پاسخ بدهم!

هر مخاطب آگاهی این سوال در ذهنش جای می گیرد که پیگیری خبرنگار برای زمان اعلام نشان درجه هنری هنرمندان حوزه سینما این پاسخ را به همراه ندارد اما از روز سه شنبه 12 مردادماه  که پیگیر گواهینامه های درجه یک هنری هنرمندان حوزه سینما بودیم متاسفانه دوستان یا در جلسه بودند و در نهایت هم با این پاسخ مواجه شدیم. اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نه تنها هیچ معیاری را جهت انتخاب هنرمندان اعلام نمی کند، باید دید در آخرین سال دولت این نشان با اهمیت به چه کسانی ارایه می شود.

در سال 93 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از داوران بخش بین الملل جشنواره سی و سوم فیلم فجر به 18 هنرمند از جمله مرحوم احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمدرضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی نشان درجه یک هنری خود را اهداء کرد حال باید دید در آخرین سال دولت وزارت ارشاد برای اهداء نشان درجه یک هنری به هنرمندان سینما چه برنامه ای دارد و از حضور این عزیزان چه بهره برداری خواهد کرد؟
برچسب ها: صراط درجه یک سینما