۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

احتمال رویارویی دو فرنگی‌کار ایرانی در ریو!

رقابتهای وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ریو در حالی برگزار خواهد شد که احتمال رویارویی دو مدعی ایرانی در این وزن وجود دارد.
کد خبر : ۳۱۵۸۰۶
احتمال رویارویی دو فرنگی‌کار ایرانی در ریو!
صراط: رقابتهای وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ریو در حالی برگزار خواهد شد که احتمال رویارویی دو مدعی ایرانی در این وزن وجود دارد.

به گزارش مهر، در جمع مدعیان وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای المپیک ریو، شانس ۶ کشتی‌گیر برای کسب مدال از دیگر مدعیان بیشتر است که حبیب اله اخلاقی و سامان طهماسبی هم در این جمع ۶ نفره قرار دارند. البته تفاوت اینجاست که اخلاقی دوبنده تیم ملی ایران را بر تن دارد و سامان طهماسبی همچون سالهای گذشته به عنوان یک فرنگی‌کار  ایرانی الاصل با دوبنده تیم جمهوری آذربایجان به میدان خواهد آمد.

بر این اساس هیچ بعید نیست این دو فرنگی کار ایرانی طبق قرعه و گروه بندی وزن ۸۵ کیلوگرم رودرروی یکدیگر قرار گیرند و یک مصاف جالب و منحصربفرد را به نمایش بگذارند.

اسامی مدعیان اصلی وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ریو به شرح زیر است:

۱- حبیب اله اخلاقی (ایران) دارنده دو مدال برنز جهان ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۵

۲- ژان بلینیوک (اوکراین) دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۵ و برنز جهان ۲۰۱۴

۳- رستم آساکولوف (ازبکستان) دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۵

۴- سامان طهماسبی (آذربایجان) دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴  و دارنده دو مدال برنز جهان ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۵

۵- ویکتور لورینچ (مجارستان) دارنده دو مدال برنز جهان ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴

۶- جاوید حمزاتوف (بلاروس) دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۳

پیکارهای کشتی فرنگی وزن ۸۵ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو عصر روز یکشنبه و بامداد روز دوشنبه ۲۵ و ۲۶ مردادماه به وقت ایران برگزار می شود.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.