۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸

جریان انحرافی به‌دنبال عزل رهبری است!

جريان انحرافی اهدافی نظير فعال كردن مجلس خبرگان به‌نفع خود جهت نظارت و نقد رهبری، شورايی و مدت‌دار كردن دوره رهبری، تحريک برای عزل رهبری توسط مراجع مختلف نظير محاكم قضايی و در نهايت تشريفاتی كردن جايگاه رهبری را مد‌نظر خود قرار داده است.
کد خبر : ۳۱۵۸۳
 
برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی جریان انحرافی که این روزها شریکی جدید به نام جریان فتنه را در کنار خود می‌بیند، حکایت کننده بروز فتنه‌ای جدید در آینده نه چندان دور است؛ فتنه‌ای که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه به صورت تلویحی به آن اشاره و در خصوص هوشیاری مقابل این حرکت هشدار دادند. آن چیز که در این میان گفتنش ضروری به نظر می‌رسد، شناخت راهبردهای این جریان برای فعالیت‌هایشان در راستای ایجاد تنش درون جامعه است؛ راهبردهایی که شباهت بی‌نظیری با برنامه‌ها و عملکرد فرقه سبز در جریان فتنه ۸۸ دارد.

جریان انحرافی که همچنان طرح چالش مستمر را در دستور کار خود قرار داده است و بر اساس آن می‌کوشد تا با ایجاد چالش‌های گوناگون برای نظام از فضای گل‌آلود ایجاد شده به نفع خود بهره‌برداری کند و اهداف قدرت‌طلبانه خود را در آستانه انتخابات مجلس نهم و متعاقب آن ریاست جمهوری یازدهم محقق کند، این روزها علاوه بر پیگیری همین استراتژی و راهبرد، طرح‌هایی را در دستور کار خود دارد که نشان می‌دهد آنها برنامه‌ای دقیق برای الگو‌برداری از منویات فرقه فتنه برای موفقیت خود دارند.

الف: تشکیل جبهه و انجمن

بر این اساس آنها در مرحله اول به دنبال ایجاد جبهه‌ای سیاسی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود هستند که این جبهه سیاسی شامل حزب‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)، قومیت‌ها، اقشار و صنوف مختلف، نخبگان و شخصیت‌های سیاسی و در نهایت مراجع و علماست. بر این اساس جریان انحرافی می‌کوشد با گرد‌آوری این مجموعه در کنار هم در مرحله اول بتواند از طریق آرای عمومی صندلی‌های بهارستان را از آن خود کند و در ادامه همین حزب را به اهرم فشاری علیه نظام برای امتیاز‌گیری تبدیل کند؛ امتیازاتی که می‌تواند عامل موفقیت در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم باشد.

ب: ارتباط و بهره‌گیری از ظرفیت بیگانگان

یکی دیگر از برنامه‌های جریان انحرافی ارتباط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیگانگان برای موفقیت در انتخابات و سپس ایجاد فشار و جنگ روانی از همین طریق به نفع خود است. آنها در همین زمینه می‌کوشند با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های خارجی به معرفی خود بپردازند. علاوه بر این جریان انحرافی می‌کوشد با استفاده از همین ارتباطات با بیگانگان و گرفتن برخی امتیازات ظاهری از کشورهای خارجی، خود را به عنوان قهرمان ملی معرفی کنند و بتوانند از همین طریق به جمع‌آوری آرای عمومی اقدام کنند. در همین زمینه حتی شنیده شده است که آنها در تلاش برای ایجاد ارتباط با ایالات متحده امریکا هستند و امید زیادی به هوشنگ امیر‌احمدی دلال رابطه ایران و امریکا بسته‌اند. این ارتباطات فواید دیگری نیز برای جریان انحرافی دارد و آن حمایت و طرح‌دهی برای فشار به نظام در صورت عدم پیروزی در انتخابات است؛ موضوعی که در خصوص جریان فتنه نیز صادق بود.

ج: هدف قرار دادن رهبری

یکی دیگر از برنامه‌های جریان انحرافی هدف قرار دادن رهبری و جایگاه ولایت فقیه است چراکه بزرگ‌ترین مشکل در سر راه خود را شخص رهبر انقلاب می‌دانند زیرا رهبر انقلاب بارها با درایت خود توانسته‌اند نقشه‌های این جریان را نقش بر آب کنند و حتی یکبار نیز با خطاب قرار دادن مستقیم این جریان عنوان کردند که در صورت مشاهده «انحراف» در مسیر حرکت نظام شخصاً برای حل کردن موضوع اقدام خواهند کرد. از این‌رو جریان انحرافی برای از پیش‌رو برداشتن این مشکل اهدافی نظیر فعال کردن مجلس خبرگان به‌نفع خود جهت نظارت و نقد رهبری، شورایی و مدت‌دار کردن دوره رهبری، تحریک برای عزل رهبری توسط مراجع مختلف نظیر محاکم قضایی و در نهایت تشریفاتی کردن جایگاه رهبری را مد‌نظر خود قرار داده است.

د: همکاری با فرقه فتنه برای ایجاد جریان اعتراضی

در این میان شاید مهم‌ترین برنامه این جریان همکاری با فتنه‌گران برای ایجاد تشنج مجدد در درون اجتماع است چراکه وجود تشنج و درگیری در درون جامعه باعث می‌شود بیشتر نیروی نظام و دستگاه‌ها معطوف مهار این حرکت شود و جریان انحرافی این فرصت را پیدا کند تا فعالیت‌های خود را بدون مزاحمت پیگیری کند، نمونه این ماجرا را می‌توان در ایام فتنه ۸۸ و سکوت این جریان در مقابل فتنه‌گران مشاهده کرد.

در مجموع آن چیزی که می‌توان در این خصوص گفت، این است که جریان انحرافی با بسیج کردن تمامی امکانات و نیروهای خود که بخشی از آن در دولت مستقر شده‌اند و همچنین به خدمت گرفتن کمک‌های فکری و لجستیکی فتنه‌گران به دنبال این است تا به هر نحو ممکن پیروز انتخابات پیش‌رو باشد و در صورت عدم موفقیت در این عرصه، باردیگر با تکرار تراژدی تشکیک در سلامت انتخابات و با حمایت نیروهای خارجی و همچنین پوشش اشتباهات قبلی جریان فتنه، اهداف خود را در داخل محقق کند.
سینا تکاور
نظرات بینندگان
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
تحليل كاملا درسته اما زهي خيال باطل
مملكت و اسلام صاحب داره ضمن اينكه صدها هزار شهيد پاي اون ريخته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خدابحق خون شهدا ازمنافقان جدید= ..... و .... نگذرد.
لعنت خدابراین دومنافق .
ایرانی وطن دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اول اینکه :مرگ بر ضد ولایت فقیه
دوم:این انقلاب ورهبرش را خدا محافظت می کند ..انشاءالله ..اللهم صل علی محمد و آل محمد