۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷

توليد برف مصنوعي از آب فاضلاب!

کد خبر : ۳۱۵۸۷

يک منطقه تفريحي اسکي در آريزونا، در حال برنامه‌ريزي براي استفاده از فاضلاب تصفيه شده جهت توليد برف مصنوعي براي اولين بار در جهان است تا بتوان برف مصنوعي را در زمان کاهش بارش‌ها در اين مناطق به کار برد.

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايسنا، شهر فلگ‌استف در آريزونا تاکنون با فروش آب تصفيه شده از يکي مراکز تصفيه فاضلاب اين شهر به منطقه اسکي اسنوبول در قله‌هاي سانفرانسيسکو براي ذخيره در يک مخزن موافقت کرده است. اين آب سپس در پنکه‌هاي بزرگ به داخل هواي سرد افشانده شده و برف مصنوعي را براي دامنه‌هاي اين مرکز تفريحي فراهم مي‌کند.

اين در حاليست که اين برنامه‌ها با مخالفت قبايل بومي آمريکا و سازمان‌هاي محيط زيست مواجه شده که زمينهاي آن منطقه را مقدس شمرده و اين ايده را منزجرکننده خوانده‌اند.

با اينکه سازمان حفاظت از محيط‌زيست آمريکا اين آبهاي تصفيه‌شده را براي بازگشت به طبيعت بي‌خطر خوانده، اما برخي طرفداران محيط‌ زيست به نقل قول از پژوهشهاي مطالعات زمين‌شناسي آمريکا و دانشگاه آريزوناي شمالي در مورد امکان وجود آلودگي‌هاي دارويي، هورموني، صنعتي، مواد سرطان‌زا و طيف گسترده‌اي از مواد شيميايي آلي در اين آبها پرداخته‌اند.

تفريحگاه اسنوبول اولين منطقه در جهان خواهد بود که از آب تصفيه شده ، صد در صد براي توليد برف استفاده کرده است؛ در حاليکه منتقدان، تاييد اين برنامه را بدون درک کامل از تاثيرات دراز‌مدت آن نابخردانه خوانده‌اند.