۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

تبریز و کربلا خواهرخوانده شدند

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهرهای تبریز و کربلا گفت: ارتباطات بین المللی شهرداری تبریز در سال های اخیر با گذر از رویکردهای تشریفاتی به تاثیرگذاری عملی رسیده است.
کد خبر : ۳۱۶۰۸۷
میراعتماد عمادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تفاهم نامه خواهرخواندگی شهرهای تبریز و کربلا در هفت بند تنظیم و طی آیینی به امضای شهردار تبریز و معاون اول استاندار کربلا رسید.

به گزارش ایرنا، وی این تفاهم نامه را از ایده های مورد تاکید شهردار تبریز دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، دیپلماسی شهری تبریز در خدمت پیوندهای مذهبی و اعتقادی با یکی از مهم ترین شهرهای جهان اسلام و تشیع قرار گرفت. 

وی گفت: تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی انتخاب شده و خواهر خواندگی تبریز با کربلا در توسعه روابط فرهنگی و مذهبی تبریز در سطح بین المللی تاثیرگذار خواهد بود. 

عمادی افزود: این خواهرخواندگی تقویت زمینه های ارتباطی، خدمات رسانی به زائران تبریزی کربلا و برگزاری آئین ها و نشست های مشترک فرهنگی و مذهبی موثر را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، با انعقاد این تفاهم نامه، تبریز با 9 شهر مهم دنیا خواهرخوانده شد؛ پیش از این تبریز با شهرهای باکو، استانبول، غزه، ارزروم، قازان، خجند، گنجه و ماگیلف تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کرده است. 

شهرهای ووهان و ترابوزان نیز پیمان دوستی و همکاری با تبریز دارند.

شهر تبریز با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت به واسطه انتخاب به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی در تکاپو برای گسترش روابط فرهنگی با شهرهای خارج از کشور است.