۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

محاصره مزدوران داعشی در «سرت»

سخنگوی اتاق عملیات ضد داعش لیبی با بیان اینکه آمریکا، ایتالیا، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی در جنگ با داعش در لیبی شرکت دارند، گفت: شهر سرت پایتخت داعش در لیبی طی روزهای آینده آزاد خواهد شد.
کد خبر : ۳۱۶۴۹۰
صراط: سخنگوی اتاق عملیات ضد داعش لیبی با بیان اینکه آمریکا، ایتالیا، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی در جنگ با داعش در لیبی شرکت دارند، گفت: شهر سرت پایتخت داعش در لیبی طی روزهای آینده آزاد خواهد شد.

به گزارش فارس در لیبی، نیروهای وابسته به دولت لیبی از پنجشنبه هفته گذشته سعی کردند خود را به اصلی‌ترین پایگاه داعش در شهر سرت برسانند.

از سوی دیگر جنگنده‌های آمریکایی به درخواست حکومت وفاق ملی لیبی، دوشنبه هفته گذشته حملات سنگینی را علیه مواضع تروریست‌ها در شهر سرت انجام دادند.

سقوط سرت، ضربه مهلکی به بدنه داعش در لیبی وارد می‌کند. این گروه تروریستی یک سال پیش در جریان ناآرامی‌های حاصل از جنگ داخلی بین گروه‌های رقیب در لیبی، این شهر را اشغال کردند.

از زمان آغاز عملیات  پاکسازی مناطق تحت نفوذ داعش با رمز عملیاتی «بنیان المرصوص» 300 تن از نیروهای دولتی کشته و 1800 نفر زخمی شده اند.

سرتیپ «محمد القصری»، سخنگوی رسانه‌ای اتاق عملیات بنیان مرصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در طرابلس با اشاره به عملیات هوایی نیروهای آمریکایی علیه پایگاه های داعش گفت: علاوه بر آمریکا، ایتالیا، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز در جنگ لیبی با داعش شرکت دارند.

وی افزود: نیروهای ما ضمن حفاظت از مواضع خود یکصد و شصت کیلومتر به سوی شهر سرت پیشروی کرده و حومه آن را آزاد کردند و هم اینک عناصر داعش که شمار آنها از هزار تن تجاوز نمی‌کند در برخی محله‌ها که پایگاه مردمی آنها محسوب می‌شود، محاصره هستند.

این مسئول نظامی لیبیایی تاکید کرد: عناصر داعش فقط در شب فعالیت می‌کنند و همین قضیه حمله به آنها را مشکل ساز کرده چون نیروهای دولتی لیبی و هواپیماهای آنها از تجهیزات پیشرفته دید در شب محروم هستند .

وی آزادسازی سرت را قریب الوقوع خواند و گفت: نیروهای دولتی لیبی بسیاری از تروریست‌های داعش را دستگیر کرده‌اند که برخی از اتباع خارجی هستند و به زودی در کنفرانس خبری به آن خواهیم پرداخت.

سرتیپ قصری درباره اوضاع غیرنظامیان در سرت گفت: در خصوص حومه شهر همه شهروندان به خانه‌هایشان بازگشته و کار خدمات رسانی به آنها اعم از برق و آب از سر گرفته شده است .

وی افزود: در خصوص شهر سرت نیز که بخشی محله‌ها که داعش در آنجا پایگاه مردمی دارد در اشغال این گروهک تروریستی است که طبق تاکتیک خاص برای آزادسازی آن اقدام خواهیم بود.
برچسب ها: داعش سرت لیبی صراط