۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

حمله‌رسانه‌هاي ضدايراني عليه فيلم‌محمد(ص)

با پايان سريال تلويزيوني «الحسن و الحسين» و براي بار دوم در طول يك ماه گذشته و در راستاي دور كردن افكار عمومي از اين سريال موهن، حمله رسانه‌هاي عربي و ضدايراني منطقه به فيلم «محمد(ص)» مجيد مجيدي آغاز شده است.
کد خبر : ۳۱۶۶۲

جريان رسانه‌اي ضدايراني براي دور كردن افكار عمومي از سريال موهن «الحسن و الحسين» پس از پايان اين سريال، براي بار دوم در يك ماه گذشته هجمه خود به فيلم «محمد(ص)» مجيد مجيدي را آغاز كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس، با پايان سريال تلويزيوني «الحسن و الحسين» و براي بار دوم در طول يك ماه گذشته و در راستاي دور كردن افكار عمومي از اين سريال موهن، حمله رسانه‌هاي عربي و ضدايراني منطقه به فيلم «محمد(ص)» مجيد مجيدي آغاز شده است.

بنابر اين گزارش با انتشار برخي اخبار و شايعات مبني بر به تصويركشيده شدن حضرت محمد(ص) در فيلم سينمايي مجيد مجيدي در ابتداي ماه رمضان ده‌ها پايگاه خبري براي دور كردن بسياري از مردم درباره سريال الحسن و الحسين اقدام به انتشار اخبار غيرواقعي كرده بودند كه با پاسخ مهدي حيدريان تهيه‌كننده فيلم محمد(ص) روبرو شده بود.

اما با پايان ماه رمضان و پخش سريال «الحسن و الحسين» بار ديگر حمله به فيلم محمد(ص) و جريان هنري ايران اوج گرفته است تا جايي كه در ميان تعطيلات يك هفته تا ده روزه كشورهاي عربي دستكم 5 پايگاه خبري به فيلم مجيدي حمله كرده‌اند.

پايگاه‌هاي خبري «كلمتنا»، «جي‌نيوز فورمي»، «وطن» و به‌ويژه پايگاه خبري الانباء كويت در مطلبي با اشاره به برخي اخبار ابتدايي از فيلم محمد(ص) مجيد مجيدي اعلام كردند: بعد از سريال «الحسن و الحسين» سه‌گانه ايراني محمد(ص) را به تصوير مي‌كشد.

در همين حال پايگاه خبري «يامزاج» كه گويا از اطلاعات كافي درباره فيلم مجيدي برخوردار نبوده و نمي‌خواسته از جريان حمله به جريان هنري ايران عقب بماند خبر خود را با تيتر «شخصيت حضرت رسول(ص) در سه سريال ايراني»! منتشر كرد.

پايگاه خبري «الشروق آنلاين» نيز در خبري با بيان اينكه فيلم محمد(ص) مجيدي در پاسخ به سريال «الحسن و الحسين» ساخته مي‌شود، بدون اشاره به ناراحتي سازندگان و حاميان سريال «الحسن و الحسين» از مخالفت‌ها با پخش اين سريال كشور‌هاي مختلف، نوشت: همه اعتراضات به سريال الحسن و الحسين باعث نشده است تا مجيد مجيدي از ساخت اين فيلم منصرف شود.
بنابر اين گزارش اين در حالي است كه كمتر از يك ماه قبل «مهدي حيدريان» در پاسخي به حملات رسانه‌هاي عربي در پاسخي كه براي اين پايگاه‌ها ارسال كرد اعلام كرد: هرگز چهره حضرت رسول اكرم(ص) را به تصوير نخواهيم كشيد.

وي در اين مطلب اعلام كرده بود: يك جريان فكري با اهداف سياسي به دنبال آن است تا هنر و سينما نتوانند با تاثير بالايي كه دارند به معرفي حضرت محمد(ص) بپردازند.

به گزارش فارس، حمله به فيلم «محمد(ص)» مجيد مجيدي در حالي دنبال مي‌شود كه ايران تاكنون با سريال‌هايي چون يوسف پيامبر، مريم مقدس، بشارت منجي و مختارنامه جريان قوي هنري خود را با حمايت مردم عرب به اين كشورها عرضه كرده است تا جايي كه سازندگان سريال «الحسن و الحسين» با اعلام اينكه سريالشان پاسخ به سريال‌هاي ايراني است، گفته بودند: ايران «مختارنامه» ساخت ما هم «الحسن و الحسين» را ساختيم.

در همين حال پايگاه‌هاي خبري در حالي فيلم «محمد(ص)» مجيد مجيدي را پاسخي به سريال «الحسن و الحسين» قلمداد كردند كه مجيدي بيش از 3 سال است كه قصد ساخت اين سريال را داشته است.