۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

"قطار آزادی" پاکستان +تصاویر

قطار نقش مهمی در جابجایی مسلمانان هند به پاکستان بعد از استقلال این کشور داشت و یادآور خاطرات تلخ و شیرین گذشته برای مردم است به همین منظور هنرمندان پاکستانی تصمیم به ساخت ماکت مناطق مختلف این کشور به عنوان قطار آزادی کردند.
کد خبر : ۳۱۶۸۳۵
صراط: قطار نقش مهمی در جابجایی مسلمانان هند به پاکستان بعد از استقلال این کشور داشت و یادآور خاطرات تلخ و شیرین گذشته برای مردم است به همین منظور هنرمندان پاکستانی تصمیم به ساخت ماکت مناطق مختلف این کشور به عنوان قطار آزادی کردند.

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، قطار نقش مهمی در جابه‌جایی مسلمانان هند به پاکستان بعد از استقلال این کشور داشت و یادآور خاطرات تلخ و شیرین گذشته برای مردم است به همین منظور هنرمندان پاکستانی تصمیم به ساخت ماکت به عنوان قطار آزادی کردند.

در سال‌های بعد از استقلال پاکستان نیز مسلمانان برای دیدن فامیل و آشنایان یا زیارت اماکن مقدسه با قطار به هند سفر می‌کردند و گاهی اختلاف بین دو کشور موجب توقف این قطار می‌شد.

سفر با قطار روزهای استقلال را برای مردم پاکستان زنده می‌کند به همین دلیل هنرمندان اقدام به ساخت ماکت مناطق مختلف پاکستان در قطار آزادی کردند.

گاهی مردم با قطار به سمت هند جابه‌جا می‌شوند و گاهی نیروهای ارتش از این قطار استفاده می‌کنند.

«خواجه سعد رفیق» وزیر راه‌آهن و «پرویز رشید» وزیر اطلاع رسانی دولت با شرکت در مراسم افتتاح قطار آزادی از بخش‌های مختلف این قطار بازدید کرد.

در عکس‌های زیر تصاویر قطار آزادی پاکستان را مشاهده می‌کنید.