۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶

تهیه گزارش جامع مرگ الینا ۶ ساله

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تا فردا گزارش جامع و کاملی از مرگ الینا ۶ ساله تهیه می‌شود و پرونده در دادسرای انتظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۳۱۶۹۱۷
صراط: معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تا فردا گزارش جامع و کاملی از مرگ الینا ۶ ساله تهیه می‌شود و پرونده در دادسرای انتظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره مرگ کودک 6 ساله در بیمارستان طالقانی گرگان اظهار داشت: امروز پس از فوت "الینا پفروتن" کودک 6 ساله گلستانی که پس از عمل جراحی لوزه به کما رفته بود با تیم تخصصی معاینه کامل انجام شد.

وی افزود: در این معاینه با همه افراد و کادر درمانی که در مراحل مختلف درمان الینا درگیر بودند، صحبت شد و از زوایای مختلف پرونده مورد بررسی قرار گرفت. تا فردا همه فرآیند درمان الینا مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارشی جامع و کامل ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت ذره‌ای درباره قصور پزشکی یا کوتاهی کادر درمانی یا شخص خاصی کوتاه نمی‌آید و به صورت کامل پیگیر موضوع است و مراجع ذی‌الصلاح مسئله را پیگیری خواهند کرد.

وی گفت: امروز جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد و همه فرایند با دقت مورد بررسی قرار گرفت و ما همه فرآیند را از نظر تخصصی بررسی کردیم، حتی در دادسرای انتظامی مسئله را مطرح می‌کنیم تا نتیجه اعلام شود.

حسینی گفت: حدود 100 روز پیش الینا مورد عمل جراحی لوزه قرار گرفت اما پزشکان متوجه عارضه‌ای شدند که وی را به اتاق عمل انتقال دادند. 2 ساعت پس از عمل روند بهبودی بیمار خوب بود اما ناگهان بیمار دچار ایست قلبی شده و به کما می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: متاسفانه پس از حدود 100 روز، شب گذشته الینا فروتن فوت کرد. همه زوایای  جزئی و کلی پرونده بررسی شده و به دادسرای انتظامی ارجاع می‌شود و آنجا با دقت نظر پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن مشخص می‌شود که تخلف یا قصور پزشکی صورت گرفته است.