۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
فلاحت پیشه:

تحقیق و تفحص‌ از قراردادهای پسابرجامی به سرانجام نرسیده است!

تحقیق و تفحص دیگری درخصوص موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دوران پسابرجام مطرح کردم که این نیز به سرانجامی نرسیده است.
کد خبر : ۳۱۷۰۶۷
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون سه طرح تحقیق و تفحص به مجلس ارائه کرده‌ام، گفت: متاسفانه تحقیق و تفحص‌های ارائه شده به سرانجام مشخصی نرسیده‌اند.

به گزارش خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت پیشه در نشست علنی امروز (یکشنبه 24 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: ماده 214 درخصوص تحقیق و تفحص تصریح داشته که هرگاه نماینده‌ای تحقیق و تفحص در امری را لازم بداند، تقاضای خود را ظرف مدت 48 ساعت به کمیسیون مربوطه ارائه می‌کند. بنده بعد از سوگند هیات رئیسه موقت مجلس دو تحقیق و تفحص یکی درخصوص تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگری تحقیق و تفحص درخصوص پرونده‌های حقوقی بین ایران و آمریکا و عملکرد دفتر حقوقی ریاست جمهوری تقدیم کمیسیون‌های تخصصی کردم که متاسفانه روند حقوقی خود را طی نکرده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: تحقیق و تفحص دیگری درخصوص موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دوران پسابرجام مطرح کردم که این نیز به سرانجامی نرسیده است. از هیات رئیسه تقاضا دارم که این تحقیق و تفحص‌ها به سرانجام رسیده و نتیجه را اعلام کنند.

فلاحت‌پیشه در تذکر دیگری براساس بند 2 ماده 22 که درخصوص اختیارات رئیس مجلس درخصوص امور مالی، اداری و استخدامی است، ادامه داد: این روزها نمایندگان مجلس نهم در راهروهای پارلمان دیده می‌شوند که به آنها ظلم می‌شود. نمایندگانی که در دوره دهم رأی نیاورده‌اند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست نمایندگانی که در دوره نمایندگی خود ملاحظاتی را پیش گرفتند و پس از عدم کسب رأی در منصب جدید مشغول به فعالیت شده‌اند و دسته دیگر نمایندگانی که به دلیل انجام وظایف نظارتی خود مغضوب واقع شده‌اند و در حال حاضر برای دریافت حقوق خود با مشکل مواجه بوده و به دنبال افرادی هستند که از تریبون مجلس به آنها تذکر داده و یا سوال مطرح کرده‌اند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درخصوص تحقیق و تفحص پیگیری ‌های لازم صورت خواهد گرفت، البته به دوستان گفته شده که سوابق تحقیق و تفحص‌ها را در اختیار افرادی که تقاضای تحقیق و تفحص دارند، قرار دهند. همچنین راه‌های دیگر را مطرح کنند و اگر نماینده تقاضاکننده اصرار داشت، تحقیق و تفحص آغاز شود و علت در اختیار قرار دادن سوابق، حجم زیاد تحقیق و تفحص‌ها در دوره‌های گذشته بوده که بسیاری از آنها به سرانجام نرسیده است و اگر این نمایندگان از ماده 236 استفاده کنند، کارشان سریع‌تر و راحت‌تر به نتیجه می‌رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر دوم فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اگر مواردی وجود دارد، دنبال کنند تا پیگیری و رسیدگی انجام شود.