۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

طوفان گردوخاک سیستان را در نوردید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان سرعت وزش باد در سیستان ۶۰ کیلومتر در ساعت است.
کد خبر : ۳۱۷۱۴۳
صراط: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان سرعت وزش باد در سیستان ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

کارشناس  اداره هواشناسی استان  درگفت‌وگو با مهر اظهار داشت: هم اکنون سرعت وزش باد در منطقه سیستان ۶۰ کیلومتر در ساعت است وپیش بینی شده این روند تا پایان هفته ادامه یابد. و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بر شدت آن افزوده می شود.

علی ملاشاهی گفت: سرعت وزش باد در روزهای پایانی هفته افزایش می یابد و به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد وموجب کاهش دید افقی وکیفیت هوا در منطقه می شود و هم اکنون نیز دمای هوا در منطقه ۳۰ درجه سانتیگراد است

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته بین ۲۷ تا ۴۸ درجه متغیر بوده است. و پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده بیشینه دما در گرمترین ساعات ۴۰ وکمینه آن ۲۷ درجه سانتیگراد باشد.

وی بیان کرد: آسمان زاهدان نیزهم اکنون  صاف و آفتابی همراه با پدیده گردوخاک می‌باشدو دمای هوا ۳۵ درجه می باشد و سرعت وزش باد ۴ متر بر ثانیه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دریای عمان همچنان مواج و متلاطم پیش بینی می شود گفت: دریای عمان طی سه روز آینده در نواحی شرقی مواج خواهد بودو ارتفاع موج  در این ناحیه به ۴ متر خواهد رسید.