۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

امروز شاهد انقلاب اسلامي جهاني هستيم

فرمانده كل سپاه با اشاره به تحولات جهان گفت: انقلاب اسلامي ايران تحول بزرگي را در دنيا آغاز كرده و اثرات خود را چه در جوامع اسلامي و چه غير اسلامي گذاشته است.
کد خبر : ۳۱۷۶۰
به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، سردار سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در يادواره شهداي ترور كاركنان دولت كه صبح امروز (سه شنبه) در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد گفت: مجاهدت در نظام جمهوري اسلامي ايران و در راستاي اهداف انقلاب اسلامي عرصه‌هاي مختلفي دارد و شهادت فقط در صحنه‌هاي مبارزه فيزيكي با دشمنان اسلام نيست.

وي در خصوص ويژگي‌هاي مجاهد في سبيل الله اظهار داشت: ايمان به خدا و تلاش براي عمل صالح از ويژگي‌هاي يك مجاهد في سبيل الله است. مجاهدت در راه خدا براي يك دانشمند تلاش در راه كشف و دستيابي به قله‌هاي بالاي علمي و تحقيق و توسعه براي پيشرفت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

جفعري در ادامه تصريح كرد: فلسفه جهاد و شهادت در غير از حكومت اسلامي با جهاد شهادت در نظام جمهوري اسلامي تفاوت‌هاي زيادي هم از نظر كميت و هم كيفيت دارد.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: اگر يك دانشمند در حكومت طاغوت به تثبيت و يا افزايش اعتبار آن حكومت كمك كند نه تنها مجاهدت نكرده بلكه ممكن است دچار خطاي بزرگي هم شده باشد و البته اين جداي اختراع و كشفي است كه براي كمك به مردم باشد مجاهدت علمي در نظام مقدس جمهوري اسلامي دقيقا در راستاي اهداف اسلام و قرآن است.

وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: آنچه امروز براي ما در ادامه راه شهيدان مهم است درك و فهم تكليف و وظايفي است كه امروز بر دوش تك تك ما است و اين بدون ترديد هنر، ايمان، تقوا و اخلاص مي‌خواهد تا بتوانيم راه حق را از باطل تشخيص دهيم و به تكليف خود عمل كنيم.

جعفري تاكيد كرد: ما بايد نقش ايران اسلامي و انقلاب اسلامي را در جهان امروز به خوبي بفهميم و هر مسئول در نظام جمهوري اسلامي در هر پست و مقامي و هر فردي در هر جايگاهي كه هست بايد به دنبال احصاء تكاليف خود باشد. چون زندگي ما متفاوت از زندگي افرادي است كه در فضاي ماديات دنيا و عصر ماشيني غرق هستند.

فرمانده كل سپاه افزود: در آستانه ورود به عصر جديدي هستيم عصري كه از پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده عصر ايمان، توحيد، معنويت و زندگي با محوريت ارزش‌هاي الهي است و انساني نه عصر ماديات و ماشين. دوران عصر ماشيني سپري شده است. هر چند استفاده از امكانات براي آسايش يك امر بديهي و طبيعي است. اما مهم اين است كه انسان‌هاي مومن و الهي بدانند براي چه به اين دنيا آمده‌اند.

وي با اشاره به تحولات جهان اظهار داشت: ما بايد باور كنيم كه عوامل حاكم بر همه عرصه‌هاي مختلف جوامع دولت‌ها و ملت‌ها در حال دگرگوني اما برخي نمي‌خواهند اين موضوع را باور كنند. آنها كر و كور هستند و نمي‌فهمند اما ما كه در نظام جمهوري اسلامي با مذهب تشيع و دين اسلام و با اين همه پشتوانه عظيم الهي و مكتبي و خون شهدا و مجاهدت‌هاي طول تاريخ اسلام آشنا هستيم نمي‌توانيم چنين نگرشي داشته باشيم. ما بايد باور داشته باشيم كه انقلاب اسلامي تحول بزرگي را در دنيا شروع كرده و اثرات خود را چه در جوامع اسلامي و چه غير اسلامي گذاشته است.

جعفري در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: در آستانه ورود به فضاي جديد و زندگي جديدي هستيم كه اگر هر مومن مسلمان انقلابي ورود به اين فضا را درك كند مي‌تواند گام‌هاي موثري بردارد در غير اين صورت دچار دنيازدگي و زندگي مادي مي‌شود. ما در آستانه ورود به عصر و زماني قرار داريم كه اهداف زندگي از رفاهيات و آسايش مادي به اهداف الهي در حال تغيير است كه اگر اين موضوع را بدانيم براي اين تحول بزرگ در جوامع بشري قطعا ساكت نمي‌مانيم و جزو قيام‌ كنندگان هستيم.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه قدم به ميدان وسيع مبارزه با دنياي ماديات، ظلم، بي عدالتي‌ها و استكبار گذاشته‌ايم، اظهار داشت: اين راه بازگشت ندارد و توقف ناپذير است و احتياج به مجاهد في سبيل الله دارد. امروز مي‌بينيم كه چگونه ملت‌ها حركت و مبارزات خود با الگو گيري از انقلاب اسلامي ادامه مي‌دهند. هر چند براي دنياي استكبار ناگوار و سخت است و آنها با تمام توان رسانه‌اي خود مي‌خواهند انقلاب اسلامي ما را با انقلاب‌هاي جهان بي ارتباط بدانند. ولي اين ارتباط برقرار شده است.

وي با بيان اينكه مبارزه با ظلم، استكبار و طاغوت جهاني شده است، تاكيد كرد: ما امروز شاهد انقلاب اسلامي جهاني هستيم و آنچه كه همه ما بايد بدانيم اين است كه اين الگو شدن انقلاب اسلامي ايران مهمترين هدف و مرحله از مراحل انقلاب اسلامي است و راهي سخت و طولاني در پيش داريم كه نيازمند مجاهدت است.

جعفري در پايان سخنانش اظهار داشت: بايد از متن انقلاب اسلامي و احكام قرآن الگوهايي مختلفي را براي جوامع اسلامي بسازيم و خودمان هم به آن عمل كنيم تا ديگر جوامع از ما الگو گيري و عصر پذيري داشته باشند.