۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲

جزییات ناداوری علیه بهداد سلیمی

کد خبر : ۳۱۷۶۴۸
صراط: بهداد سلیمی در پایان حرکت دوضرب دسته ۱۰۵+ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک در حالی که اشک می‌ریخت به داوران مسابقات اعتراض می‌کرد.

به گزارش فارس، در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک 2016 ریو، از ساعت 2:30 بامداد امروز (چهارشنبه) مسابقات دسته 105+ کیلوگرم آغاز شد که بهداد سلیمی، نماینده کشورمان با 10 وزنه‌بردار از کشورهای گرجستان (2 نفر)، ارمنستان (2 نفر)، استونی، آلمان، برزیل، مصر، چک و ترکمنستان به رقابت پرداخت که در پایان حرکات دوضرب و مجموع به عنوانی نرسید.

بعد از رکوردشکنی بهداد سلیمی در حرکت یک ضرب تاماش آیان نزد مسئولان ایران رفت و بابت رکوردشکنی بهداد به مسئولان ایران تبریک گفت.

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه 245 کیلوگرمی را درخواست کرد و در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت و بالای سر برد، اما داوران با دو چراغ قرمز این وزنه را از او قبول نکردند. وی در حرکت دوم بار دیگر وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب و در حالی‌که این بار هم به راحتی آن را مهار و ثبت کرد کرده بود و داوران 3 چراغ سفید دادند، اما ژوری رأی را برگرداندند تا کار برای وزنه‌بردار کشورمان سخت شود.

سلیمی برای حرکت سوم بار دیگر وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با وجود فشاری که در وزنه‌های قبلی تحمل کرده بود این بار موفق به مهار نشد تا از گردونه مسابقات بدون کسب مدال حذف شود. با توجه به ثبت نشدن وزنه‌های دوضرب سلیمی این وزنه بردار اوت کرد.

* علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بعد از مشکلاتی که در داوری پیش اومد نزد آیان رفت. سجاد و بهداد سلمی هم با چشمان اشک‌بار به داوران اعتراض کردند.

* از نکات جالب توجه در این هنگام حضور تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پشت میز هیأت ژوری بود که به نظر می‌رسید در حال تصمیم‌سازی برای این دسته است.
نظرات بینندگان
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
۴
۲
یه خبری خوندم که کشورهای عربی که اونجا بودن گفتن این مدال حرام است. وقاعا هم که مدال طلای امسال رو هر کس به جز بهداد گرفته دریافتش واقعا حرامش هست.
خالد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
۱
۳
آیان از دوستان نزدیک رضا زاده بوده و هست و احتمال ... با داوران نموده است ایران باسد اعتراض کند و فیلم را به مجامع جهانی شکایت و اعتراض نماید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
۲
۴
میره تو شورای شهر جبران میشه!
مثل علیرضا دبیر یه ....... هم بهش میدن!