۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

مربی ایرانی تیم آذربایجان: در ایران به شریعتی بها ندادند

ایوب آزموده می‌گوید المپیک جای بهترین کشتی‌گیران است و نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت.
کد خبر : ۳۱۷۶۷۵
صراط: ایوب آزموده می‌گوید المپیک جای بهترین کشتی‌گیران است و نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت.

ایوب آزموده، مربی ایرانی تیم آذربایجان در گفت‌وگو با ایسنا در ریو، درباره وضعیت دو کشتی‌گیر ایرانی تیم آذربایجان و نتایج آن‌ها گفت: آذربایجان روز اول کشتی را خوب شروع کرد اما در سبک وزن با بدشانسی مواجه شدیم و نتوانستیم به مدال برسیم و روشن بایرامف به عنوان پنجم رسید و مرسلیف نیز در ۷۵ کیلوگرم هشتم شد.

وی افزود: روز دوم ورق برگشت اما حبیب اخلاقی از ایران و سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی آذربایجان در گروه سختی قرار گرفتند و این دو کشتی‌گیر با هم کشتی گرفتند و طهماسبی حذف شد. در حالی که کشتی‌گیران ضعیف‌تر به مراحل بالاتر رفتند. سامان طهماسبی دو ماه پیش با آسیب دیدگی شدید مواجه شد و در این دو ماه ۴۵ روز تمرین نداشت و فقط ۱۵ روز آخر را تمرین کرد. او ۵ مدال جهانی دارد و هیچ چیزی از ارزش‌های او و حتی حبیب اخلاقی کم نمی‌شود.

مربی تیم ملی کشتی آذربایجان با اشاره به مدال برنز صباح شریعتی در سنگین وزن افزود: شریعتی بسیار خوب کار کرد و توانست با شایستگی به مدال برنز المپیک برسد. او وقتی در ایران بود کسی به او توجه نمی‌کرد. او کشتی‌گیر آینده‌دار و جوانی است. خیرآبادی سه سال پیش او را در سنندج دیده بود و در حالی که او از کشتی دور بود، به او پیشنهاد داد به آذربایجان بیاید. او سپس در تورنمنت آذربایجان مقابل برترین کشتی‌گیران جهان به پیروزی رسید و قهرمان شد. سپس در مسابقه‌های اروپایی هم مدال نقره گرفت. او سیر صعودی خود را ادامه داد و با شایستگی به مدال برنز المپیک رسید.

آزموده افزود: با توجه به اینکه لوپز پس از المپیک دیگر نمی‌تواند به دلیل افزایش سن کشتی بگیرد فقط  دو سه کشتی‌گیر خوب باقی می‌مانند و او می‌تواند مدال‌های خوبی کسب کند.

وی درباره ارزیابی خود از عملکرد کشتی‌گیران تیم ملی ایران گفت: قرعه در المپیک بسیار موثر است. المپیک جای بهترین کشتی‌گیران جهان است و نباید هیچ کشتی‌گیری را دست کم گرفت. متاسفانه حمید سوریان از دور رقابت‌ها کنار رفت اما او کشتی‌گیر بزرگی است و این شکست چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌کند. به هر حال کشتی‌گیران ایران هم زحمت کشیدند اما نتوانستند آن طور که باید نتایج خوبی را کسب کنند.